پیام سفر عمر البشیر به سوریه از نگاه کارشناس حقوق بین‌الملل
کد خبر: 3773194
تاریخ انتشار : ۲۶ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۱

پیام سفر عمر البشیر به سوریه از نگاه کارشناس حقوق بین‌الملل

گروه بین‌الملل ـ «محمد خیر عکام»، استاد حقوق بین‌الملل تصریح کرد: پیام آشکار سفر رئیس‌جمهور سودان به سوریه این است که این سران کشورهای عربی هستند که برای از سرگیری روابط با سوریه تلاش می‌کنند.

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری اسپوتنیک؛ محمد خیر عکام، استاد حقوق بین‌الملل دانشگاه دمشق و کارشناس مسائل سیاسی و بین‌المللی، در گفت‌وگو با این رسانه روسی تصریح کرد: بعید نیست که عمر البشیر، رئیس‌جمهور سودان در دیدار با بشار اسد، رئیس جمهور سوریه حامل پیام‌هایی بوده است.

وی در این باره توضیح داد: سودان اهدافی را از این دیدار دنبال می‌کند و می‌خواهد با این سفر پیامی به دیگر کشورهای عربی همچون مصر، عربستان و ...بدهد.

عکام گفت:  این دیدار بیانگر صحت  گفتار بشار اسد در ابتدای آغاز بحران این کشور است که گفته بود، کشورهای عربی که امروز سوریه را تحریم کرده‌اند، در آینده خود به سمت این کشور می‌آیند.

 وی درادامه با بیان این که علل این دیدار بیشتر از این که سوری باشد، سودانی است، گفت: این به دلیل روابط متزلزل رئیس‌جمهور سودان با بیشتر کشورها و کشورهای عرب  اطراف خود و اختلاف این کشور با غرب علی‌رغم امتیازاتی در جنگ یمن داده، است.

این استاد حقوق بین‌الملل در پایان این گفت‌وگو تاکید کرد: دیدار نخستین رئیس‌جمهور عرب از سوریه نشانگر قدم برداشتن در سمت و سویی صحیح بوده و بیانگر آن است که کشورهای عربی فهمیده‌اند بدون حضور سوریه قادرنخواهند بود به اقدام عربی مشترکی دست بزنند.

گفتنی است؛ عمر البشیر، رئیس جمهور سودان، عصر روز گذشته (25 آذرماه) با در سفری یک روزه به سوریه  با بشار اسد، همتای سوری خود دیدار و گفت‌وگو کرد.

انتهای پیام

captcha