چرا برخی داعیه‌داران اسلام و انقلاب سکوت کرده‌اند
کد خبر: 3773200
تاریخ انتشار : ۲۶ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۵
رئیس فرهنگسرای رسانه در حمایت از سخنان ازغدی؛

چرا برخی داعیه‌داران اسلام و انقلاب سکوت کرده‌اند

گروه جامعه ــ رئیس فرهنگسرای رسانه در یادداشتی پیرامون سخنان رحیم‌پور ازغدی در سخنرانی قبل از خطبه نمازجمعه تهران نوشت: هواداران تیم ایشان چه کسانی هستند و چرا وقتی ایشان در وسط میدان این‌چنین ‌قهرمانانه ظاهر می‌شود، افراد و تشکل‌هایی که داعیه اسلام و انقلاب دارند سکوت اختیار کرده و نشسته‌اند ببیند آخر بازی چه می‌شود؛ شاید از هواداری تیم انقلاب خسته شده باشند.

‌به گزارش ایکنا؛ حسن رحیم‌پورازغدی، عضو شورای‌ عالی انقلاب فرهنگی، سخنران قبل از خطبه نماز جمعه تهران هفته گذشته (۲۳ آذر ۹۷) بود که به مناسبت سالروز تشکیل این شورا مطالبی را بیان کرد. وی در سخنان پیش از خطبه‌های نماز جمعه تهران سخنان انتقادی را پیرامون این شورا و سخنرانی‌های نماز جمعه مطرح کرده بود.
 
وی در بخشی از این سخنرانی گفت: «برخی می‌گویند که شورا بحران مشروعیت و بحران قانونی دارد؛ از خردادماه سال ۵۹ که امام خمینی(ره) دستور دادند ستاد انقلاب فرهنگی تشکیل شود، گفتند که ضرورت انقلاب فرهنگی یک امر مستمر است».

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: «نباید به‌گونه‌ای باشد که بعد از ۴۰ سال مشاهده کنیم اشخاصی در سه قوه دارند صحبت‌های اوایل دهه ۶۰ امثال بازرگان، بنی‌صدر و لیبرال‌های مذهبی را در حوزه‌های سیاست خارجی و فرهنگ تکرار می‌کنند؛ این ارتجاع و بازگشت به عقب است».

وی اضافه کرد: «اعضای سه قوه از این به بعد بهتر است مشخص کنند که مصوبات این شورا را اجرا می‌کنند یا خیر. البته با ذکر دلیل این را مشخص کنند و اگر سران سه قوه موضع خود را مشخص نکنند من پیشنهاد می‌کنم که اعضای حقیقی شورا استعفا دهند و به محضر رهبر معظم انقلاب بگویند که این مسئولیت شرعی که شما برعهده ما گذاشتید، با این وضع نمی‌توانیم شورا را به قرارگاهی که شما از ما خواستید، تبدیل کنیم».

بر همین اساس علی‌محمد اسماعیلی، رئیس فرهنگسرای رسانه و شبکه‌های اجتماعی یادداشتی را در این خصوص ارائه کرد که در ادامه متن آن را می‌خوانید.
 
روز جمعه آقای رحیم‌پور ازغدی در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه تهران مطالبی را بیان کردند که هم دلسوزانه بود و هم برخواسته از گفتمان ناب انقلاب اسلامی، ولی جز تعداد معدودی از سیاست‌مداران آنطور که باید و شاید واکنشی از خود نشان ندادند به همین منظور نکاتی را یادآور می‌شویم.

در بازی فوتبال همیشه ۲۲ نفر بازی می‌کنند و هزاران نفر در جایگاه تماشاچیان نشسته و تنها نظاره‌گر بازی هستند. این ۲۲ نفر از میان صد‌ها تیم و بازیکن انتخاب شده‌اند و طبیعتا ویژگی‌ها و قابلیت‌های خاصی دارند، سال‌ها زحمت کشیده‌اند و هر کدامشان در یک بخش از زمین ایفای نقش می‌کنند. در این بازی تماشاچیان نیز با این‌که بازیکن فوتبال نیستند، ولی وظیفه‌ای بر عهده دارند و آن هم تشویق کردن تیم مورد علاقه‌اشان است و آن‌ها هم باید به تکلیف خود عمل کنند.‌

می‌پذیریم که در میدان سیاست نیز برخی وسط میدان بازی می‌کنند و برخی در جایگاه تماشاچی قرار گرفته و تنها نظاره‌گر بازی هستند، تا اینجای کار مشکل خاصی وجود ندارد، ولی اشکال وقتی پیش می‌آید که تماشاچیان هنگامی که بازیکن تیمشان گل می‌زند ساکت بمانند و فقط تماشا کنند.

سوالی که اینجا باید پرسیده شود این است که هواداران تیم آقای رحیم‌پور چه کسانی هستند و چرا وقتی ایشان در وسط میدان این چنین مردانه و قهرمانانه ظاهر می‌شود، این افراد و تشکل‌هایی که داعیه اسلام و انقلاب دارند، سکوت اختیار کرده و نشسته‌اند ببیند آخر بازی چه می‌شود.

این افراد و تشکل‌ها در برخورد و ارائه واکنش مناسب نسبت به بیانات مقام مظم رهبری نیز آنچنان کارنامه درخشانی ندارند و در زمانی که باید تمام قد در حمایت از بیانات و نکات رهبر انقلاب حمایت کنند، همچنان سکوت اختیار کرده و هیچ تحرکی از خود نشان نداده‌اند.

وقت آن رسیده است سیاست‌مدارانی که تفکر آن‌ها را افرادی مثل آقای رحیم‌پور ازغدی، نمایندگی می‌کنند از جای خود اندکی تکان بخورند و اعلام موضع کنند، شاید از هواداری تیم انقلاب خسته شده باشند و با تفکرات امثال آقای رحیم‌پور زاویه پیدا کرده و به تیم مقابل گرایش پیدا کرده‌اند، این هم از نظر قواعد بازی بدون اشکال است و می‌توانند صراحتا نظرات خود را بیان کنند، ولی ساکت نشستن و تماشاچی بودن بدون تحرک قابل قبول نیست.

نکته آخر این که مردمی که بازی را از گیرنده‌های خود تماشا می‌کنند، این کوتاهی‌ها و عافیت‌طلبی‌ها را هم زیر نظر دارند و بخوبی تشخیص می‌دهند چه کسانی چه نقشی بازی می‌کنند.

علی‌محمد اسماعیلی
انتهای پیام
captcha