ورود سالانه ۵ میلیون زائر عتبات به ‌ایلام
کد خبر: 3773205
تاریخ انتشار : ۲۶ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۴

ورود سالانه ۵ میلیون زائر عتبات به ‌ایلام

گروه اجتماعی ـ‌ استاندار ایلام گفت: امسال در مجموع بیش از ۴۰۰ هزار نفر نسبت به سال گذشته افزایش تردد زوار از مرز مهران داشتیم که در سال حدود ۵ میلیون نفر زائر به قصد زیارت عتبات عالیات وارد استان ایلام می‌شوند.

ورود سالانه 5 میلیون زائر عتبات به استان ایلام
به گزارش ایکنا از ایلام، قاسم سلیمانی‌دشتکی، استاندار ایلام‌ روز گذشته، 25 آذرماه در اختتامیه هفتمین جشنواره ملی سفرنامه و خاطره‌نویسی رضوی اظهار کرد: حب اهل بیت(ع) در وجود تک تک ایلامیان وجود دارد تا جایی‌که امروز این منطقه از کشور را بعنوان دروازه عتبات عالیات می‌شناسند و امسال جاذبه ایلام برای مسافران کربلا چنان بود که علی رغم کاهش تردد زوار در مرزهای کشور اما تردد از مرز مهران بالغ بر 400 هزار نفر افزایش نشان داد.
وی با بیان اینکه در سال حدود 5 میلیون نفر زائر به قصد زیارت عتبات عالیات وارد استان ایلام می شوند، تصریح کرد:  اینکه در این جشنواره بحث اربعین مطرح شده است کار بسیار بجا و شایسته ای است و پیشنهاد می کنم که یک جشنواره اختصاصی با موضوع اربعین نیز در استان برگزار شود.
استاندار ایلام ادامه داد: اگر این جشنواره را به فضای مجازی و بلاگ‌نویسی می‌کشاندیم می‌توانستیم شاهد آثار و برکات بیشتر باشیم. اینکه در این جشنواره بحث اربعین مطرح شده است کار بسیار بجا و شایسته‌ای است و پیشنهاد می‌کنم که یک جشنواره اختصاصی با موضوع اربعین نیز در استان برگزار شود.
وی با عنوان این مطلب که حب اهل بیت در وجود تک تک ایلامیان است، افزود: امروز به برکت امام حسین(ع) ایلام دروازه کربلا و عتبات عالیات شناخته می‌شود و شایسته است به این موضوع و مقوله اربعین بیشتر پرداخته شود.
استاندار ایلام در ادامه از جاذبه ایلام برای زائران گفت و اظهار کرد: این جاذبه چنان قوی بود که امسال علیرغم کاهش تردد زوار در کل مرزهای کشور باعث افزایش تردد زوار از مرز مهران شد .
وی ادامه داد: در مجموع امسال بیش از 400 هزار نفر نسبت به سال گذشته افزایش تردد زوار از مرز مهران داشتیم و در سال حدود 5 میلیون نفر زائر به قصد زیارت عتبات عالیات وارد استان ایلام می‌شوند.
سلیمانی‌دشتکی در ادامه به تأکید مقام معظم رهبری در خصوص ایجاد زائر سرا برای مردم کشور در کنار مرقد حرم رضوی اشاره کرد و گفت: در ایلام نیز این حرکت ارزنده آغاز شده است و این زائر سرا در حال ساخت است.
استاندار ایلام با عنوان این مطلب که امروز بسیاری از مردم کشورهای دیگر ایران را با نام امام رضا (ع) می‌شناسند، تاکید کرد: برگزاری جشنواره خاطره نویسی رضوی کار بسیار ارزشمندی است و این چنین برنامه‌ها می‌تواند به تقویت مبانی دینی کمک کند.
انتهای پیام
captcha