اجرای ۲۵۰ پروژه اقتصاد مقاومتی در فارس/ ۴۵۰۰ اشتغال ایجاد شد
کد خبر: 3773210
تاریخ انتشار : ۲۶ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۲
اسماعیلی خبر داد:

اجرای ۲۵۰ پروژه اقتصاد مقاومتی در فارس/ ۴۵۰۰ اشتغال ایجاد شد

گروه سیاست و اقتصاد ـ رئیس سازمان بسیج سازندگی فارس از اجرای ۲۵۰ پروژه اقتصاد مقاومتی در سال جاری خبر داد و گفت: در این راستا ۴ هزار و ۵۰۰ اشتغال ایجاد شده است.

به گزارش ایكنا از فارس، عبدالحمید اسماعیلی، رئیس سازمان بسیج سازندگی فارس امروز، ۲۶ آذر ماه در نشست خبری که با حضور فرشاد عالی، معاون فرهنگی بسیج سازندگی کشور برگزار شد، اظهار کرد: از ابتدای امسال تاکنون ۲۵۰ پروژه با اعتبار ۷ میلیارد تومان در قالب اقتصاد مقاومتی در استان فارس اجرا و ۴ هزار و ۵۰۰ اشتغال ایجاد شده است.
وی با بیان اینکه این تعداد اشتغال براساس آمار بیمه تامین اجتماعی ایجاد شده است، افزود: در حال حاضر نزدیک به ۳۰۰ پروژه عمرانی در حوزه‌های مختلف در فارس در حال اجرا است.
اسماعیلی بیان كرد: از ابتدای امسال تاکنون ۱۹ کارخانه که با کاهش تولید مواجه بودند با کمک بخش اقتصادی بسیج سازندگی فعال شد که اقدام ارزنده‌ای در راستای رفع محرومیت بوده است.
وی با بیان اینكه با همکاری نمایندگان مردم در مجلس اقدامات خوبی در شهرستان‌هایی مانند آباده، بوانات، خرم‌بید و غیره انجام شده است، گفت: ۵۰ درصد اعتبارات مربوط به این شهرستان‌ها از حوزه نمایندگان تامین شده است.
رئیس بسیج سازندگی استان فارس گفت: تاکنون ۸ میلیارد تومان در راستای رفع محرومیت و اقداماتی همچون ساخت ورزشگاه، تامین آب شرب، ساخت خانه‌های محرومین، حوزه کشاورزی و ایجاد اشتغال هزینه شده است.
اسماعیلی همچنین به تشریح اقدامات صورت گرفته در راستای ایجاد هم‌افزایی با دیگر دستگاه‌ها و نهادها پرداخت و گفت: ۶ پروژه در حوزه صنایع تبدیلی با تامین اعتبار ۱۰۰ درصدی توسط آستان قدس رضوی در استان فارس اجرا شده است.
وی به راه‌اندازی ۱۹ کارخانه با همکاری دولت در فارس اشاره کرد و افزود: در را‌ه‌اندازی مجدد این کارخانجات نماینده عالی دولت در استان فارس همکاری بسیار خوبی داشته است.
رئیس بسیج سازندگی فارس با اشاره به برپایی بیمارستان صحرایی در کازرون در هفته بسیج امسال، گفت: در دهه فجر امسال بیمارستان صحرایی در شهرستان رستم برپا می‌شود و تمام خدمات تخصصی به مردم ارائه خواهد شد.
اسماعیلی با بیان اینکه نزدیک به ۲۰ پروژه در شهرستان‌های استان در حال اجرا است که بخش عمده آنها مربوط به رفع محرومیت است، گفت: در طرح کرامت نیز اقدامات ارزشمندی در محله‌های محرم و آسیب‌پذیر در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی انجام شده است .
رئیس بسیج سازندگی فارس با تاکید بر اینکه کمک به رفع موانع صنایعی که دچار مشکل هستند اولویت بسیج سازندگی فارس است، گفت: اصلاحات مناسبی در راستای کاهش مشکلات ناشی از تخصیص وام برای ایجاد اشتغال نیز صورت گرفته که باعث شد طی دو سال اخیر هیچ یک از وام‌گیرندگان دچار مشکل نشوند.
انتهای پیام

captcha