همایش علما و روحانیون در سنندج برگزار شد
کد خبر: 3773212
تاریخ انتشار : ۲۶ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۲

همایش علما و روحانیون در سنندج برگزار شد

گروه اجتماعی - همایش علما و روحانیون با حضور مدیرکل فرق و مذاهب سازمان تبلیغات اسلامی کشور امروز، ۲۶ آذرماه در سنندج برگزار شد.

برگزاری همایش علما و روحانیون در سنندج

به گزارش ایکنا از کردستان، حجت‌الاسلام احمد حاتمیان، مدیرکل فرق و مذاهب سازمان تبلیغات اسلامی در همایش علما و روحانیون استان کردستان که امروز، 26 آذرماه در مجتمع فرهنگی نور سنندج برگزار شد، اظهار کرد: آنچه که برای ما ارزش تلقی می شود این است که در میدان مبازه با دشمن با استمرار راه شهیدان، زنان و مردان و جوانان گام بردارند و با امید به جوانان، با اعتقاد راسخ به باری تعالی و با پایمردی و بردباری مقاومت داشته باشند.
وی خاطرنشان کرد: مردم باید بدانند که همانطور که در پشت جبهه یک نفر اسلحه بدست می گرفت 16 نفر باید او را پشتیبانی می‌کردند تا یک مجاهد در میدان بجنگد و در میدان مبارزه تبلیغی نیز چنین است و باید بانوان و خانواده روحانیون آنها را یاری کنند.
مدیرکل فرق و مذاهب سازمان تبلیغات اسلامی با اشاره به نقش مهم همسران روحانیون در پیشبرد فعالیت آنها بیان کرد: قطعا بردباری خانواده و همسران روحانیون مایه آرامش و استقامت آنها خواهد بود.
وی اعلام کرد: در کارهای ما نماد ایمان و باورهای ما وجود دارد و چون اعتقادات و باورها و نگرش‌ هایی مبتنی بر اهل بیت داریم باید رفتارمان در حوزه‌های مختلف فردی و اجتماعی نشانگر معارف الهی و شناخت نورانی مکتب اهل بیت باشد.
حجت‌الاسلام حاتمیان با تأکید بر الگو بودن خانواده روحانیون عنوان کرد: خانواده روحانیون باید الگوی جامعه باشند تا دیگران نیز بتوانند از آنها الگو بگیرند.
آیت‌الله سیدمحمد حسینی‌شاهرودی، نماینده ولی فقیه در استان کردستان نیز در این همایش اظهار کرد: روحانیون و خانواده آنها باید توجه داشته باشند که عامل ترویج معروف در جامعه باشند و رفتار آنها الگوی جامعه قرار گیرد.
وی افزود: ارزش هر فرد نزد خداوند متعال براساس تقوای او است و هر کس تقوای بیشتری داشته باشد نزد خداوند متعال از احترام بیشتری برخوردار است.
نماینده ولی فقیه در استان کردستان با اشاره به اینکه انسان باتقوا کارهای خدایی انجام می دهد و معیار عملش در هر کاری خداوند و کسب خشنودی وی است، اعلام کرد: انسان نزد خداوند دارای عظمت است و باید گرامی بودن خود را نزد خداوند با انجام کارهای نیک و خداپسندانه به اثبات برساند.
وی با بیان اینکه باید مجاهدت کرد و با کار جهادی موجب کسب رضای خداوند شد، یادآور شد: باید با مراقبت از به مسیر خطا رفتن جلوگیری کنیم و راهی که دارای شبهه است را نرویم تا در مسیر درست همواره حرکت کنیم.
انتهای پیام

captcha