رشد ۱۶ درصدی پرداخت زکات در خراسان رضوی
کد خبر: 3773231
تاریخ انتشار : ۲۶ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۷

رشد ۱۶ درصدی پرداخت زکات در خراسان رضوی

گروه اجتماعی - مردم نیکوکار خراسان رضوی در ۷ ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۶ درصد بیشتر در پرداخت زکات مشارکت کردند.

رشد 16 درصدی پرداخت زکات در خراسان رضویبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، به نقل از روابط عمومی کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان رضوی حبیب‌الله آسوده، مدیرکل و دبیر شورای زکات کمیته امداد خراسان رضوی، گفت: در 7 ماهه امسال نیکوکاران بیش از 14 میلیارد و 659 میلیون تومان زکات به این نهاد پرداخت کردند که در مدت مشابه سال گذشته این رقم بیش از 12 میلیارد و 614  میلیون تومان بوده است.
وی با بیان اینکه در طول این مدت نسبت به مشابه سال گذشته شاهد رشد 16 درصدی پرداخت زکات از سوی مردم استان بودیم به هزینه کرد زکات در امور محرومان اشاره کرد و افزود: زکات با اولویت رسیدگی به امور محرومان و افراد بی بضاعت و سپس در امور عمرانی منطقه مرتبط هزینه می‌شود.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان رضوی ادامه داد: نیکوکاران با پرداخت زکات اموال خود به کمیته امداد امام خمینی(ره) برای کمک به نیازمندان زمینه کاهش فقر را فراهم  آورده و ایجاد بستری مناسب در راستای آبادانی منطقه خود را موجب می شوند.
دبیر شورای زکات کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان رضوی اظهار کرد: مبالغ جمع آوری شده از زکات هر منطقه و شهرستان در همان محدوده جغرافیایی که جمع‌آوری شده با توجه به نیاز محرومان در اموری از جمله پرداخت هزینه های دارو و درمان، تأمین جهیزیه، مسکن، امور معیشتی و نیازهای خاص خانواده های تحت حمایت این نهاد هزینه می‌شود.

انتهای پیام

captcha