اجرای عمومی نمایشنامه‌خوانی «چند روایت مجهول و روزانه» در سنندج
کد خبر: 3773235
تاریخ انتشار : ۲۶ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۹

اجرای عمومی نمایشنامه‌خوانی «چند روایت مجهول و روزانه» در سنندج

گروه فرهنگی - با حمایت واحد نمایش حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان نمایشنامه «چند روایت مجهول و روزانه» به نویسندگی شهرام کرمی و کارگردانی آرش محمدی در محل پردیس سینمایی بهمن سنندج به صورت نمایشنامه خوانی اجرای عمومی می‌شود.

اجرای عمومی نمایشنامه خوانی «چند روایت مجهول وروزانه» در سنندج

شهرام میرزایی کردستانی، مسئول واحد نمایش حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان در گفت‌وگو با ایکنا از کردستان، اظهار کرد: نمایشنامه‌خوانی رویکرد جدیدی در تئاتر جهان و به تبع آن ایرانست و در رایج‌ترین شکل خود شیوه ایست در خوانش متن توسط نقش خوان‌ها که از روی متن و با ابزار بیان حس‌ها، موقعیت‌ها و فضای مورد نظر کارگردان بدون استفاده از ابزار بدن به مخاطب منتقل می‌شود.
وی با اشاره به پنج دوره جشنواره منطقه‌ای نمایشنامه خوانی «وتار» افزود: نمایشنامه‌خوانی یک شیوه اجرایی است و همانند هر شیوه اجرایی دیگر نیازمند کارگردانی مناسب آن است که البته این کارگردانی باید به شیوه ای هوشمندانه صورت پذیرد که این نوع اجرایی تئاتر با اجرا های صحنه ای اشتباه گرفته نشود.
میرزایی با تأکید بر سیاست حمایتی حوزه هنری استان کردستان از روند تولید آثارعنوان کرد: ما در همین زمینه نخستین جشنواره استانی تئاتر ماه با عنوان وتار را به منظور کمک در تولید آثار نمایشی متناسب با نیاز فرهنگی جامعه مخاطب و جریان‌سازی در حوزه نمایش استان براساس ارزش‌های اسلامی، انقلابی و فرهنگی با موضوع آزاد در اسفند ماه 97 در سنندج برگزار می کنیم.
وی اعلام کرد: مهم‌ترین ویژگی آن در کنار رقابتی بودن، فرصت اجرای عمومی برای تمامی آثار پذیرفته شده در شهرستان‌های استان است که می‌تواند ضمن تبادل فکر واندیشه در میان فعالان تئاتر، چهره‌های برتر تئاتر را هم معرفی کند.
مسئول واحد نمایش حوزه هنری کردستان در خصوص اجرای عمومی نمایشنامه خوانی چند روایت مجهول و روزانه بیان کرد: این نمایش به نویسندگی هنرمند توانمند کشور شهرام کرمی، مدیر مرکز هنرهای نمایشی کشور و کارگردانی هنرمند جوان سنندجی آرش محمدی به مدت یک هفته از 22 تا 28 آذرماه 97 از ساعت 18 در محل استودیو مهر حوزه هنری واقع در پردیس سینمایی بهمن سنندج اجرا می‌شود.
وی گفت: در این نمایش هنرمندان صالح فیضی، افشین خدری، سیوان سیدی، یاور آقایی، سارا احمدنژاد، شادی صلاحیان، باران احمدی، مژده سیف پناهی، اشکان کمانگر، راشد ساعدپناه ، امین سنجربیگی، سنا عبداللهی به عنوان نقش خوان و صباح گویلی به عنوان طراح نور، آرش محمدی کارگردان نمایش و اجرای موسیقی آن حضور دارند.
میرزایی ضمن اشاره به استقبال بسیار خوب علاقه مندان از این اجرا گفت: این نمایش اشاره ای موجز و گزیده با ابعاد پنهان و آشکار نوع زندگی در عصر امروز و مسائل و مشکلات خانواده‌ها و موضوع ازدواج می پردازد.
وی در پایان یادآور شد: آرش محمدی کارگردان این نمایش با تجربه ای ناشی از حضور 20 ساله در عرصه هنرهای نمایشی به عنوان نویسنده ، کارگردان، بازیگر، طراح نور و صحنه و ساخت موسیقی به معرض نمایش عمومی گذاشته شده است که قطعا برای علاقه مندان دیدن این نمایش رضایت خاطر آنان را به دنبال خواهد داشت.
انتهای پیام

captcha