مدارس آذربایجان شرقی با مشکل کمبود نمازخانه مواجه هستند
کد خبر: 3773238
تاریخ انتشار : ۲۶ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۲

مدارس آذربایجان شرقی با مشکل کمبود نمازخانه مواجه هستند

گروه اجتماعی - رئیس ستاد اقامه نماز آذربایجان شرقی گفت: به رغم استقبال دانش‌آموزان از برپایی نماز جماعت، مدارس شهری و روستایی استان با مشکل اساسی کمبود نمازخانه مواجه هستند.

ترویج اقامه نماز از سنین کودکی انجام شود

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، اسدالله ضیایی، رئیس ستاد اقامه نماز استان، امروز، 26 آذر در جلسه شورای اقامه نماز عجب‌شیر اظهار کرد: اقامه نماز در هر شرایطی واجب بوده و برپایی آن در مدارس ضروری است اما به دلیل نبود فضای مناسب، امکان برپایی نماز جماعت در مدارس وجود ندارد.

وی افزود: باید برای ترویج اقامه نماز از کودکان شروع کنیم زیرا در این سن تأثیرپذیری به مراتب بهتر از بزرگسالی است.

رئیس ستاد اقامه نماز آذربایجان‌شرقی در ادامه خاطر نشان کرد: غفلت از نماز موجب بسیاری از انحرافات در جامعه می‌شود و باید راز این وظیفه الهی برای همه به طور مداوم تبیین و بازگویی شود.

وی بر ضرورت توجه بیش از پیش مسئولان، اصناف و کسبه به امر نماز تاکید کرد و افزود: مدیران دستگاه‌های اجرایی با حمایت مسوولان، وضعیت اقامه نماز در ادارات و سازمان‌های دولتی را پیگیری کنند.

ضیایی عنوان کرد: عدم توجه به امور دنیوی در هنگام برگزاری نماز و گرایش اقشار مختلف مردم و بازاریان، یکی از فعالیت‌های فرهنگی و اقدامات مطلوبی است که توسعه آن، رشد و تعالی جامعه را به همراه دارد.

رئیس ستاد اقامه نماز آذربایجان شرقی گفت: به رغم استقبال دانش ‌آموزان از برپایی نماز جماعت، مدارس شهری و روستایی استان با مشکل اساسی کمبود نمازخانه مواجه هستند.

انتهای پیام

captcha