مساجد خط فکری اهل‌ بیت(ع) را برای اقشار جامعه تبیین کنند
کد خبر: 3773242
تاریخ انتشار : ۲۶ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۱
آیت‌الله سعیدی:

مساجد خط فکری اهل‌ بیت(ع) را برای اقشار جامعه تبیین کنند

کانون خبرنگاران نبأ ــ امام‌ جمعه قم با بیان اینکه کارهای ارزشمند و قابل توجهی در مسجد حضرت زینب(س) دنبال شده است، اظهار کرد: مساجد باید با توسعه فعالیت‌ها و برنامه‌های فرهنگی و آموزشی خود خط فکری اهل‌ بیت(ع) را برای اقشار مختلف جامعه تبیین کنند.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ آیت‌الله سید‌محمد سعیدی، تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) شب گذشته، 25 آذرماه در جمع مردم پردیسان در مسجد حضرت زینب(س) طی سخنانی با اشاره به اینکه جریان امامت بعد از پیامبر اسلام(ص) تکمیل‌کننده معارف دینی اسلام بوده است، اظهار کرد: برخی از درون و برخی دیگر از بیرون خاندان اهل‌ بیت(ع) بودند که جریان‌های انحرافی را رقم می‌زدند و مشکلاتی را برای ائمه اطهار(ع) به دنبال داشتند.
وی اضافه کرد: ریشه اصلی جریان‌های انحرافی در دوران امام حسن عسکری(ع) جریان واقفیه بود که امام با این جریان به‌صورت جدی مقابله می‌کرد؛ اکنون نیز این جریان‌ها با عناوین مختلف در جوامع اسلامی وجود دارد.
تولیت حرم کریمه اهل‌ بیت(س) با بیان اینکه کارهای ارزشمند و قابل توجهی در مسجد حضرت زینب(س) دنبال شده است، اظهار کرد: مساجد باید با توسعه فعالیت‌ها و برنامه‌های فرهنگی و آموزشی خود خط فکری اهل‌ بیت(ع) را برای اقشار مختلف جامعه تبیین کنند.
وی از تبلیغ مراکز دوست‌یابی نامناسب توسط دشمنان یاد کرد و گفت: امروز با وجود فضای مجازی و ارتباطات گسترده که بخش قابل توجهی از بسترهای آن در اختیار مستبکران است باید به مساجد پناه بیاوریم، اهل‌ بیت(ع) نیز راهبردی را از ابتدا مشخص کردند که مؤمنان برای انتخاب دوستان خود باید به مساجد مراجعه کنند؛ مساجد از منظر شیعی و اهل‌ بیت(ع) یکی از مراکز مناسب برای دوست‌یابی دینی هستند.
آیت‌الله سعیدی تثبیت عقاید و ایمان افراد را از برکات حضور در مساجد دانست و افزود: امروز دام‌هایی برای عقاید ناب شیعی پهن شده است که هر روز پرده جدیدی از توطئه‌های دشمن در این عرصه نمایان می‌شود.
وی با تأکید بر اینکه مردم در مساجد از آلودگی‌ها حفظ می‌شوند، تصریح کرد: هر چند وجود تقوا و ایمان در درون و باطن انسان بسیار اهمیت دارد اما حضور در مسجد نیز فرصتی برای فرار از گناه است.
امام‌ جمعه قم با بیان اینکه رهبر انقلاب اسلامی در حوزه‌های مختلف نسبت به نیازهای کشور آشنایی دارند، گفت: دولت، مجلس و قوه قضاییه بازوان ولایت برای تحقق آرمان‌های رهبری هستند و باید با عمل درست خود قدردان رهنمودهای ایشان باشند و مراقب باشند تا با بدرفتاری و رویکردهای تفرقه‌افکن دشمن را شاد نکنند.
یادآور می‌شود، فعالان فرهنگی مسجد حضرت زینب(س) در این نشست توسط آیت‌الله سید‌محمد سعیدی با دریافت هدایایی مورد تجلیل قرار گرفتند.
حسین شاهبداغی
انتهای پیام

captcha