‌ورود سامانه بارشی از اواخر وقت امروز به چهارمحال و بختیاری
کد خبر: 3773251
تاریخ انتشار : ۲۶ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۲

‌ورود سامانه بارشی از اواخر وقت امروز به چهارمحال و بختیاری

گروه اجتماعی ـ معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی چهارمحال و بختیاری از ورود سامانه بارشی از اواخر وقت امروز، 26 آذرماه به استان خبر داد.

‌ورود سامانه بارشی از اواخر وقت امروز به چهارمحال و بختیاری

مهرداد قطره، معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی چهارمحال و بختیاری در گفت‌و‌گو با ایکنا از چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: از اواخر وقت امروز سامانه بارشی وارد استان می‌شود که عمده فعالیت آن از اواخر امشب تا اواسط ظهر روز آینده خواهد بود.
وی با بیان اینکه اوج فعالیت این سامانه بارشی عمدتا در مناطق غربی استان و شهرستان کوهرنگ و به شکل بارش برف خواهد بود، افزود: در سایر نقاط استان مانند شهرکرد، بن، سامان و بروجن نیز بارش‌های خفیف و پراکنده به صورت برف پیش‌بینی‌می‌شود.
قطره اظهار کرد: پس از عبور این سامانه برای صبح چهارشنبه کاهش پنج تا شش درجه‌ای دما در تمام نقاط استان را شاهد خواهیم بود.
معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی استان تاکید کرد: صبح امروز شهر شهرکرد با 9 درجه زیر صفر سردترین مرکز استان در کشور بود.
وی گفت: میانگین بارش از اول مهرماه تا صبح امروز، 205 میلی‌متر بوده است که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته که 29 میلیمتر بوده، 610 درصد افزایش داشته است و نسبت به میانگین بلند مدت 30 ساله که 157 میلیمتر بوده نیز 30 درصد افزایش داشته است.
قطره خاطرنشان کرد: با وجود استقرار 10 سال خشکسالی در سنوات گذشته در استان، بارش‌های امسال قطعا جوابگو نیست و کاهش بارش 10 ساله در شهرستان کوهرنگ به صورت نقطه‌ای در حدود 3000 میلیمتر است که به طور قطع جبران نخواهد شد.
انتهای پیام

captcha