راه‌اندازی کرسی‌های تلاوت، صداهای طلایی قزوین را به اوج می‌رساند
کد خبر: 3773256
تاریخ انتشار : ۲۶ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۷
ابوالقاسمی:

راه‌اندازی کرسی‌های تلاوت، صداهای طلایی قزوین را به اوج می‌رساند

گروه فعالیت‌های قرآنی - مدیر شبکه رادیویی قرآن با اشاره به وجود صداهای طلایی در شهر قزوین گفت: این شهر دارای قهرمانان خوبی در عرصه قرآنی است اما به نظر می‌رسد کمی کرسی‌های تلاوت در قزوین موجب شده خوش‌صداهای این شهر هنوز به جایگاه خود دست نیافته و جای‌جای کشور نتوانند از تلاوت‌های زیبای آن‌ها بهره ببرند.

راه‌اندازی کرسی‌های تلاوت، صداهای طلایی قزوین را به اوج می‌رساند

به گزارش ایکنا از قزوین، در ایام گرامیداشت هفته قرآن، عترت و نماز، آیین محفل انس با قرآن و تجلیل از قاریان، حافظان، برگزیدگان درس‌هایی از قرآن و برنامه محفل انس با قرآن به همت اداره قرآن، عترت و نماز اداره کل آموزش‌وپرورش استان پیش از ظهر امروز، ۲۶ آذرماه در آستان مقدس امامزاده حسین(ع) در قزوین برگزار شد.
در این مراسم که احمد ابوالقاسمی، مدیر شبکه رادیویی قرآن آیت‌الله عابدینی، نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین حجت‌الاسلام مجیدی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان و جمعی از مسئولان استانی حضور داشتند، قاریان نوجوان استان به تلاوت آیات قرآن کریم پرداخته و فضایی نورانی را به برکت آیات قران ایجاد کردند.
احمد ابوالقاسمی، مدیر شبکه رادیویی قرآن در این مراسم با بیان اینکه هرکدام از کودکان و نوجوانان باید به دنبال استعدادهای واقعی خود باشند، اظهار کرد: ممکن است در وجود هرکدام از شما دانش‌آموزان فردی متبلور شود که جهان را دگرگون کند.
وی افزود: در روزگاری که کسی فکر نمی‌کرد در مقابل قدرت‌های بزرگ جهان کسی یارای ایستادگی داشته باشد شخصیتی به‌ مانند امام خمینی(ره) توانست با تکیه‌ بر ذات باری‌تعالی قدرت‌های جهان را کنار زده و انقلاب مردمی و دینی را پایه‌گذاری کند که بیش از 40 سال قدرتمندترین قدرت‌های جهان را به‌ زانو درآورده است.

ما می‌توانیم
ابوالقاسمی تصریح کرد: امام خمینی(ره) استعداد و توانایی خود را شناسایی کرده و در آن مسیر قدم برداشت؛ لذا ما نیز می‌توانیم با توجه به استعدادهای خود در مسیر پیشرفت قدم برداریم.
این داور بین‌المللی قرآن کریم با تأکید بر اینکه حنجره و صدای یک قاری اسلحه اوست، گفت: امروز می‌توان با بهره از صوت دل‌نشین قرائت‌های قرآنی در مسیر آشنایی و معرفی زیبایی‌های آیات قرآن کریم قدم برداشت.
این کارشناس حوزه قرآن با اشاره به زمان حضور خود در کشور آلبانی بیان کرد: در طول مدت قریب به سه سال حضور در این کشور تمام تلاش خود را کردم تا از طریق قرآن کریم مردم آن منطقه را با تفکر شیعه و انقلاب اسلامی آشنا کنم که با استقبال خوبی از جانب آن‌ها برای دریافت و آموزش و قرائت‌های قرآنی مواجه شدم.

کرسی اذان گاهی مغرب راه‌اندازی شود
وی با اشاره به وجود صداهای طلایی در شهر قزوین گفت: این شهر دارای قهرمانان خوبی در عرصه قرآنی است که از شاخص‌ترین آن‌ها استاد نداف است. صدای این استاد قرآنی را در گوشی خود به همراه دارم و در کشورهای مختلف برای مخاطبان ارائه می‌کنم.
مدیر شبکه رادیویی قرآن خاطرنشان کرد: مردم شهر قزوین به دلیل لهجه خاصی که دارند تُن صدایشان بالاست از این‌ جهت اکثر قاریان این شهر اوج‌های خوبی در تلاوت دارند.
ابوالقاسمی خاطرنشان کرد: با وجود استعدادهای بالا در قزوین باید بررسی شود چرا خوش‌صداهای قزوین هنوز نتوانستند به جایگاهی که در شأن این شهر است برسند و جای‌جای کشور از تلاوت‌های زیبای آن‌ها بهره ببرند.

کمی کرسی‌های تلاوت در قزوین
وی عنوان کرد: به نظر می‌رسد علت این اتفاق کمی کرسی‌های تلاوت در قزوین باشد چرا که هر چه یک قاری برای مردم خود آیات قرآن را تلاوت کند بی‌شک به‌ مرور قوی‌تر شده و خواهد توانست با تکیه‌بر تجربیات خود پله‌های ترقی را بپیماید.
این قاری و داور بین‌المللی قرآن کریم پیشنهاد داد: اگر کرسی اذان گاهی مغرب در این شهر راه‌اندازی شود بی‌شک در چند سال آینده شاهد اثرات والای این کرسی‌ها در تلاوت قاریان این شهر خواهیم بود چرا که آینده قرائت‌های بزرگ باید در تلاوت‌های امروز ایجاد شود.
به گزارش ایکنا، در پایان این مراسم با حضور استاد ابوالقاسمی، آیت‌الله عابدینی، حجت‌الاسلام مجیدی و دیگر مسئولان استان از تعدادی از قاریان، حافظان، برگزیدگان درس‌هایی از قرآن دانش‌آموز استان قزوین تجلیل شد.
انتهای پیام

captcha