پرداخت ۴۳۰ میلیارد ريال تسهیلات به اقشار آسیب‌پذیر استان فارس
کد خبر: 3773316
تاریخ انتشار : ۲۶ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۸
بذرافشان خبر داد:

پرداخت ۴۳۰ میلیارد ريال تسهیلات به اقشار آسیب‌پذیر استان فارس

گروه اجتماعی ـ مدیرکل کمیته امداد فارس از پرداخت ۴۳۰ میلیارد ريال تسهیلات به مددجویان و اقشار آسیب‌پذیر این استان طی ۹ ماه سال جاری خبر داد.

به گزارش ایكنا از فارس، محمد بذرافشان، مدیركل كمیته امداد فارس امروز، 26 آذرماه از پرداخت سهیلات به مددجویان و اقشار آسیب‌پذیر این استان خبر داد و گفت: صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت با هدف افزایش مشارکت نیک اندیشان در امر پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه تأسیس شده است.
وی یادآور شد:‌ یکی از خدمات ارائه شده توسط کمیته امداد امام خمینی(ره)، پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه به مددجویان و اقشار آسیب‌پذیر است.
بذرافشان با بیان اینکه در حال حاضر ۵۷ باجه صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت در استان وجود دارد، گفت: از ویژگی‌های صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت می‌توان به اخذ حداقل ضمانت، پرداخت قرض‌الحسنه از محل سپرده ویژه خیران و اتصال به شبکه شتاب اشاره کرد.
مدیركل كمیته امداد فارس اظهار كرد: طی 9 ماه سال جاری ۴۳۰ میلیارد و ۸۹۲ میلیون ریال تسهیلات از منابع کمیته امداد و سپرده‌های خیران در سال جاری به مددجویان و اقشار آسیب‌پذیر پرداخت شده است.
وی با بیان اینكه این میزان تسهیلات به ۸ هزار و ۷۸۶ نفر پرداخت شده است، گفت: همچنین با توجه به تفاهم‌نامه و همکاری بین صندوق امداد ولایت و بانک مهر ایران، مبلغ ۹۳ میلیارد ریال به تعداد ۲ هزار و ۱۲۲ فقره تسهیلات کارگشایی، ودیعه مسکن و اشتغال پرداخت شده است.
مدیر کل کمیته امداد فارس همچنین گفت: از ابتدای سال تاکنون تعداد ۶ هزار و ۸۱۴ فقره تسهیلات کارگشایی به میزان ۲۱۱ میلیارد و ۲۲۴ میلیون ریال، یک هزار و ۳۰۶ فقره تسهیلات خودکفایی به میزان ۱۶۷ میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال ، ۶۶۶ فقره تسهیلات خرید و ودیعه مسکن با اعتبار ۵۲ میلیارد و ۵۶۸ میلیون ریال به مدجویان و اقشار آسیب پذیر استان پرداخت شده است.
وی با اشاره به استقبال عمومی ویژه خیرین از صندوق امداد ولایت ، افزود: در حال حاضر ۲۰۸ هزار و ۸۱۳ فقره حساب اشخاص حقیقی و حقوقی نزد صندوق افتتاح شده است.
مدیرکل كمیته امداد فارس به سرفصل‌های مختلف تسهیلات کارگشایی اشاره کرد و ادامه داد: تسهیلات کارگشایی در سرفصل‌های درمان، جهیزیه، پرداخت بدهی، کمک معیشت، بازسازی مسکن و ... و تسهیلات اشتغال به منظور توانمندسازی و ایجاد اشتغال در سرفصل‌های کشاورزی، دامداری، قالیبافی و .... پرداخت شده است.
انتهای پیام

captcha