حاکم شدن فرهنگ قرآنی در بین جوانان
کد خبر: 3773329
تاریخ انتشار : ۲۶ آذر ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۲
حجت‌الاسلام آل‌هاشم تاکید کرد:

حاکم شدن فرهنگ قرآنی در بین جوانان

گروه فعالیت‌های قرآنی- نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی، اظهار کرد: امروز قرآن در جامعه ما حاکم شده و فرهنگ قرآنی در بین جوانان ایران اسلامی و نوجوانان ایران اسلامی حاکمیت پیدا کرده است.

حاکم شدن فرهنگ قرآنی در بین جوانان

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل‌هاشم، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه تبریز، امروز 26 آذرماه در مراسم تجلیل از برگزیدگان مسابقات قرآن و عترت شهرستان مرند، گفت: یکی از برکات انقلاب اسلامی، تحولات فرهنگی است، قرآن امروز از مهجوریت نجات پیدا کرده قبل از پیروزی انقلاب اسلامی، قرآن شب‌های جمعه در قبرستان‌ها خوانده می‌شد و در کنار جهازیه دختران یک جلد کلام الله مجید هم گذاشته می‌شد که معمولا خیلی هم استفاده نداشت.

وی افزود: امروز قرآن در جامعه ما حاکم شده و فرهنگ قرآنی در بین جوانان ایران اسلامی و نوجوانان ایران اسلامی حاکمیت پیدا کرده در تبریز هر هفته در نماز جمعه چند نفر از نونهالان حافظ قرآنی تجلیل می شوند.

امام جمعه تبریز قرآن را نجات بخش انسان و جامعه دانست و اظهارکرد: امروز در مجامع بین المللی حافظان قرآن جمهوری اسلامی ایران حرف برای گفتن دارند و این ها موجب افتخار کشور است.

حجت‌الاسلام آل‌هاشم ادامه داد: دانش آموزان و دانشجویان در شب‌های قدر ماه مبارک رمضان حضور فعالی دارند و در ایام اعتکاف، مساجد پر از جوانان می‌شود.

وی تاکید کرد: امروز در کنار کارهای آموزشی پرداختن به امر پرورش دانش آموزان بسیار مهم است، در قرآن نیز پرورش بر آموزش مقدم شمرده شده است.

حجت‌الاسلام آل‌هاشم، بر ضرورت تبیین ارزش‌های انقلاب اسلامی تاکید و عنوان کرد: امروز فرهنگیان و دانش آموزان و کادر آموزشی باید در این زمان حساس انقلاب اسلامی ایران، پای بندی خود را به مبانی و ارزش های اساسی انقلاب اسلامی در عمل نشان بدهند.

امام جمعه تبریز افزود: آموزش و پرورش در تبیین ارزش‌های اسلامی نقش اساسی دارد که باید هدف گیری برای آرمان‌های انقلاب اسلامی و پای بندی به استقلال همه جانبه کشور در عرصه های سیاسی، فرهنگی، اقتصادی مدنظر باشد.

وی در ادامه با گرامیداشت روز وحدت حوزه و دانشگاه تصریح کرد: دشمنان ما می دانستند چه کسانی را باید از بین بردارند، کسانی که در جامعه نقش داشتند و گرنه از جسم آیت الله مفتح نمی ترسیدند بلکه از فرهنگ و فکر شهید مفتح ترس داشتند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه فرهنگیان باید در برابر دشمن حساسیت داشته باشند، گفت: باید در برابر نقشه‌های دشمن علیه انقلاب اسلامی حساسیت نشان داد، باید دشمن را شناخت و نقشه او را فهمید و از تبعیت دشمن سرباز زد.

انتهای پیام

captcha