استفاده از ظرفیت‌ تشکل‌های مردمی در جهت ارتقای سرانه مطالعه
کد خبر: 3773335
تاریخ انتشار : ۲۶ آذر ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۲

استفاده از ظرفیت‌ تشکل‌های مردمی در جهت ارتقای سرانه مطالعه

گروه فرهنگی - فرماندار نمین گفت: انعقاد تفاهم نامه همکاری با تشکل‌های مردمی و ادارات دولتی در جهت ارتقای سرانه مطالعه مؤثر است.

استفاده از ظرفیت‌های تشکل‌های مردمی و ادارات دولتی در جهت ارتقای سرانه مطالعهبه گزارش ایکنا از اردبیل، عاطف ناصری، فرماندار نمین امروز، ۲۶ آذرماه در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان نمین با بیان اینکه کتابخوانی را باید در بین توده‌های مردم گسترش داد اظهار کرد: استفاده از ظرفیت هیئت‌های مذهبی، نهاد‌های مختلف اداری و موسسات خصوصی در جهت معرفی کتاب باید مورد توجه قرار گیرد.
ناصری پرداخت نیم درصد حق‌السهم کتابخانه‌ها از درآمد شهرداری‌ها را ضروری دانست و گفت: هرگونه هزینه کرد دراین مورد سرمایه گذاری برای نسل‌های آینده است.
فرماندار نمین گفت: کتابخوانی باید از همین جلسات شروع شود و در نقاط مختلف اشاعه پیدا کند لذا لازم است در هرجلسه انجمن تعدای کتاب توسط اعضای انجمن معرفی شود تا باب کتاب خوانی در سایر جلسات اداری و محافل خصوصی تسری پیدا کند.
ناصری با اشاره به ظرفیت‌های موجود در ادارات و تشکل‌های مردم نهاد خاطر نشان کرد: کتابخانه‌های عمومی باید یا ورود به این محافل نسبت به معرفی کتاب و ترویج فرهنگ مطالعه اهتمام کنند.

مشارکت مدارس در برنامه‌های کتابخوانی ضروری است
رباب عزیزخانی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان نیز با اشاره به مشارکت مدارس در برنامه‌های کتابخوانی گفت: اختصاص قسمتی از تکالیف درسی دانش آموزان برای مطالعات غیر درسی موجب افزایش اطلاعات عمومی دانش آموزان خواهد شد.
وی کم توجهی به حضور در کتابخانه‌ها و تماس فیزیکی با کتاب را موجب خسران بزرگ دانست و خاطر نشان کرد: مطالعه کتاب‌های مناسب در شکل گیری مطلوب شخصیت افراد نقش اثر گذاری دارد و تربیت انسان‌های فرهیخته و توانمند در سایه افزایش مطالعه کتاب میسر خواهد شد.
انتهای پیام

captcha