نشست ستاد سیاستگذاری تحول سلامت فارس برگزار شد
کد خبر: 3773337
تاریخ انتشار : ۲۶ آذر ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۳

نشست ستاد سیاستگذاری تحول سلامت فارس برگزار شد

گروه اجتماعی ـ هشتاد و یكمین نشست سیاستگذاری تحول سلامت استان فارس با حضور رؤسای بیمارستان‌ها به صورت ویدئو كنفرانس برگزار شد.

به گزارش ایكنا از فارس، هشتاد و یکمین نشست ستاد سیاستگذاری تحول سلامت امروز، 26 آذرماه با حضور رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز و با تأکید بر ضرورت مدیریت نسخه‌نویسی و تجویز خدمات در مراکز درمانی برگزار شد.
این نشست با حضور رئیس دانشگاه، معاونت‌های دانشگاه و مدیران فناوری اطلاعات برگزار شد ضمن اینكه رؤسای بیمارستان‌های قطب استان نیز به صورت وب کنفرانس در این نشست حضور داشتند.
در این نشست مقرر شد استفاده از پروتکل‌های تدوین شده و گایدلاین‌های ابلاغی، در امتحانات ارتقا و آزمون‌های دستیاران نیز در نظر گرفته شود و به دستور رئیس دانشگاه، کتابچه‌ای با هماهنگی معاونت‌های درمان، آموزشی و رئیس دانشکده پزشکی تدوین و به زودی در اختیار دستیاران در بخش های مختلف قرار گیرد.
عبدالخالق کشاورزی، معاون درمان دانشگاه علوم پزشكی شیراز در این رابطه گفت: در این نشست مباحثی پیرامون پایش مدیریت هزینه در اعمال جراحی گلوبال انجام شده در بیمارستان‌ها مطرح شد كه در همین راستا لازم است نسبت به ارائه گزارش مدیریت هزینه اعمال جراحی گلوبال در زایمان طبیعی و سزارین در گروه متخصصان زنان، با هدف مشارکت هرچه بیشتر، مورد توجه قرار گیرد.
وی با تاکید بر حمایت از انجام زایمان بی درد نسبت به تشکیل کمیته‌ای در این خصوص و با هدف تدوین راهکارهای افزایش اثربخشی، ایجاد رضایتمندی و جلب مشارکت مادران باردار خبر داد.
آموزش متخصصان بیهوشی برای انجام زایمان بدون درد و ترویج آن با همکاری معاونت آموزشی و گروه بیهوشی در شهرستان‌های استان، دیگر موضوعی بود که معاون درمان دانشگاه، از آن خبر داد.
امیر امامی، رئیس کمیته اجرایی کنترل عفونت دانشگاه علوم پزشكی شیراز نیز گفت: رویکرد اصلاح مصرف داروهای ضد میکروبی (آنتی بیوتیک) متناسب با عفونت‌‌های شایع در هر مرکز درمانی باعث کاهش چشمگیری در مصرف این دسته از داروهای گرانقیمت در مراکز درمانی استان شده و بر اساس گزارش مقایسه‌‌ای عفونت‌های بیمارستانی در شش ماهه نخست سال‌های ۹۶ و ۹۷ در بیمارستان‌های آموزشی درمانی شیراز و شهرستان‌های قطب، مورد قابل توجهی از افزایش یا بحران عفونت مشاهده نشده است.
وی افزود: با این رویکرد حتی در برخی از موارد کاهش عفونت‌ها نیز با توجه به هدفمند شدن درمان اختصاصی مشاهده شده است؛ یکی دیگر از فرآیندهای انجام شده، پیگیری و تاکید افزایش گزارش دهی عفونت‌های بیمارستانی و شناسایی دقیق عامل عفونت و الگوی مقاومت دارویی آن در زمان مقتضی به دلیل سیاست‌‌گذاری‌های صحیح در راستای مصرف منطقی داروهای ضد میکروبی بوده است که در این نشست، گزارشی از میزان مصرفی و ریالی کاهش مصرف آنتی بیوتیک های پرهزینه با توجه به اصلاح الگوی مصرف مطابق با عفونت های شایع هر مرکز درمانی ارائه شد.
یادآور می‌شود، مدیریت کاهش هزینه‌ها و متمرکز کردن فرآیندهای استریلاسیون به روش پلاسما دیگر محور این نشست بود که مقرر شد به دستور رئیس دانشگاه، نشستی در زمینه مدیریت استفاده بهینه از دستگاه‌‌های پلاسما به صورت مجتمع در سه مرکز سوانح و سوختگی امیرالمومنین(ع)، شهید دکتر فقیهی و قلب الزهرا(س) برگزار شود.
انتهای پیام

captcha