آموزش هنر خاتم‌كاری را در نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی فارس ببینید
کد خبر: 3773343
تاریخ انتشار : ۲۶ آذر ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۵

آموزش هنر خاتم‌كاری را در نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی فارس ببینید

گروه فرهنگی ـ در غرفه میراث فرهنگی فارس در نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی، كارگاه آموزشی هنر خاتم‌كاری و منبت‌كاری برپا می‌شوند.

به گزارش ایكنا از فارس، همت محمدی، سرپرست امور فرهنگی اداره‌كل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس امروز، 26 آذرماه با اشاره به برپایی نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی در این استان گفت: این اداره‌كل نیز حضوری پررنگ در این نمایشگاه دارد.
وی افزود: در غرفه میراث فرهنگی فارس، کارگاه آموزش زنده هنر خاتم‌كاری و منبت‌كاری به صورت روزانه برگزار می‌شود كه علاقه‌مندان می‌توانند در آن شركت كنند.
محمدی بیان كرد: در این نمایشگاه، دستاوردهای پژوهشی این ادار‌ کل در سه حوزه میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری درقالب گزارش‌های علمی، کتاب و مقاله در معرض دید عموم قرار دارد.
سرپرست امور فرهنگی میراث فرهنگی فارس بیان كرد: با توجه به ثبت منظرساسانی فارس در فهرست میراث جهانی یونسکو و مطالعات و پژوهش‌های مقدماتی برای انجام این امر مهم، نتایج فعالیت‌های صورت گرفته در قالب کتاب، بنر و فیلم در این نمایشگاه به نمایش گذاشته شده است. محمدی اضافه کرد: از دیگر محورهای این نمایشگاه، روند ثبت شهرآباده به عنوان شهر جهانی منبت از سوی شورای جهانی صنایع دستی است.
یادآور می‌شود، نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی فارس طی روزهای 26 تا 28 آذرماه جاری از ساعت 8 صبح تا 17 به‌صورت یكسره پذیرای علاقه‌مندان است.
انتهای پیام

captcha