پیشرفت‌های کشور محصول وحدت حوزه و دانشگاه است
کد خبر: 3773346
تاریخ انتشار : ۲۶ آذر ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۶

پیشرفت‌های کشور محصول وحدت حوزه و دانشگاه است

گروه اجتماعی ــ امام جمعه مرند اظهار کرد: امروز اقتدار و پیشرفت‌های نرم و سخت داخلی و خارجی ایران اسلامی محصول وحدت و همدلی حوزه و دانشگاه است.

پیشرفت‌های ایران اسلامی محصول وحدت و حوزه و دانشگاه است

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، حجت‌الاسلام والمسلمین علی نعمت‌زاده، امام جمعه مرند امروز در همایش وحدت حوزه و دانشگاه در دانشگاه آزاد اسلامی مرند اظهار کرد: هدف از وحدت حوزه و دانشگاه به معنای ادغام و یا تسلط یکی بر دیگری نیست بلکه به معنای همکاری در اهداف و وظایف مشترک و هم افزایی و استفاده از نیرو و توان یکدیگر برای حفظ استقلال، امنیت و پیشرفت کشور است.

وی افزود: دین منهای علم و دانایی و علم بدون دین، مصیبت و بدبختی بشر بوده و جوامع بشری را مبتلا کرده است.

امام جمعه مرند خاطرنشان کرد: کشور بدون دانشگاه، عقب مانده و فاقد علم و صنعت است و کشور بدون حوزه و دین و معنویت، بدتر از آن، چرا که پیشرفت های علمی بدون دین در خدمت ظالم و مروج بی عفتی و خیانت به آرمان های انسانی است.

حجت‌الاسلام نعمت‌زاده، اظهار کرد: اقتدار و پیشرفت‌های نرم و سخت داخلی و خارجی ایران اسلامی محصول وحدت و همدلی حوزه و دانشگاه است.

وی افزود: امروز پی ریزی تمدن ایرانی اسلامی با همکاری نخبگان این دو مرکز اصیل و توانمند آغاز شده است، اسلام مشوق علم است و تفکر را خدمت به بشر و رفاه جامعه می شمارد و جدایی این دو را ریشه همه انحرافات و انحطاطات می داند.

امام جمعه مرند همچنین با اشاره به جایگاه ایران در عرصه علمی خاطرنشان کرد: ایران در تولید علم رتبه ۱۶ ام جهان و اول منطقه و در حوزه فناوری نانو و سلول های بنیادین هم سطح معدود کشورهای پیشرفته است، در حوزه دفاعی نیز قدرت سوم و اول منطقه بوده و در حوزه دین پذیرایی جوانان نخبه مسلمان از ۱۳۰ کشور جهان است.

حجت‌الاسلام نعمت زاده تاکید کرد: علی‌رغم گذشت ۴۰ سال از انقلاب اسلامی همچنان از هدف مورد نظر امام و رهبری فاصله داریم که امیدواریم آثار عملی وحدت حوزه و دانشگاه ظهور پیدا کند.

انتهای پیام

captcha