بخش صنعت و تولید در کشور پژوهش را باور نکرده‌اند/برخی از پژوهش‌های طرح‌های اقتصادی دکوری هستند
کد خبر: 3773388
تاریخ انتشار : ۲۶ آذر ۱۳۹۷ - ۲۱:۳۳

بخش صنعت و تولید در کشور پژوهش را باور نکرده‌اند/برخی از پژوهش‌های طرح‌های اقتصادی دکوری هستند

گروه فرهنگی - مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری چهارمحال و بختیاری حمایت از شرکت های دانش بنیان و اختصاص اعتبارات برای حمایت از طرح‌های پژوهشی را از دیگر اقدامات حمایتی دولت از پژوهشگران برشمرد و افزود: اکنون به دلیل اینکه بخش صنعت و تولید پژوهش را در کشور باور نکرده‌اند، ارتباط سازنده‌ای بین دانشگاه و تولید و صنعت وجود ندارد.

به گزارش ایکنا از چهارمحال و بختیاری، علیرضا مقیمیان، مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری، عصر امروز 26 آذرماه در آیین اختتامیه این مسابقات که در سالن شهید مطهری دانشگاه شهرکرد برگزار شد، گفت: دولت برای حمایت از پژوهش‌ها و پژوهشگران، پارک‌های علم و فناوری و مراکز رشد را راه‌اندازی کرده است و دانشجویان می‌توانند ایده‌های خود را در این مراکز به مرحله تولید محصول و فروش برسانند.
وی حمایت از شرکت‌های دانش بنیان و اختصاص اعتبارات برای حمایت از طرح‌های پژوهشی را از دیگر اقدامات حمایتی دولت از پژوهشگران برشمرد و افزود: اکنون به دلیل اینکه بخش صنعت و تولید؛ پژوهش را در کشور باور نکرده‌اند، ارتباط سازنده‌ای بین دانشگاه و تولید و صنعت وجود ندارد.
مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری تصریح کرد: عدم رشد پژوهش در کشور ناشی از این است که بسیاری از پژوهش‌های انجام شده در کشور تقاضامحور نیستند و تنها در بایگانی‌ها ذخیره می‌شوند و علت دیگر اختصاص تنها نیم درصد از تولید ناخالص داخلی برای امور پژوهشی است.
مقیمیان اظهار کرد: برخی از طرح‌های اقتصادی باید پیش زمینه پژوهشی داشته باشند اما متاسفانه این پژوهش‌ها دکوری هستند.
وی با تاکید بر اینکه تفکر عملی کردن پژوهش‌ها باید از دانشگاه‌ها آغاز شود، خاطرنشان کرد: پژوهش‌ها باید در راستای حل مساله باشد و حل مساله با استفاده از طرح‌های پژوهشی نیازمند آموزش و انجام کارهای تیمی در دانشگاه‌هاست.
مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری نبود مدیریت واحد برای تلفیق پژوهش‌ها را حلقه مفقوده پژوهش در جامعه خواند و خاطرنشان کرد: پژوهش‌های بسیاری در زمینه‌های مختلف انجام گرفته است اما ارتباط مشخصی بین این پژوهش‌ها نیست که مانع از کاربردی کردن آن‌ها می‌شود.

انتهای پیام

captcha