احیای موقوفات؛ ‌یکی از راه‌های رشد و توسعه شهری
کد خبر: 3773411
تاریخ انتشار : ۲۷ آذر ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۹

احیای موقوفات؛ ‌یکی از راه‌های رشد و توسعه شهری

گروه اجتماعی ـ شهردار ایجرود با اشاره به اینکه تعاملات اوقاف و مدیریت شهری باعث تسریع در روند توسعه شهر با معیار‌های ایرانی و اسلامی می‌شود، گفت: یکی از راه‌های رشد و توسعه شهری احیای موقوفات است.

یکی از راه‌های رشد و توسعه شهری احیای موقوفات استبه گزارش ایکنا از زنجان، محمود کلانتری، شهردار ایجرود شب گذشته، 26 آذرماه در دیدار با مسئولان اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان اظهار کرد: توسعه و پیشرفت شهری با همبستگی تمامی سازمان‌های خدمت‌رسان امکان‌پذیر است و یکی از راه‌های رشد و توسعه شهری احیاء موقوفات است.
وی به تعامل و همکاری بهتر در راستای حفظ و احیاء موقوفات تأکید کرد و افزود: با توجه به اشتراکات بین مجموعه مدیریت شهری به‌عنوان یک نهاد عام‌المنفعه و وقف، می‌توان از همکاری‌های تنگاتنگ برای احداث پروژه‌های متفاوت استفاده کرد و وظیفه تمامی مسئولان جمهوری اسلامی حفظ و حراست از سیره انبیاء و امامان است.
شهردار ایجرود با اشاره به اینکه تعاملات اوقاف و مدیریت شهری باعث تسریع در روند توسعه شهر با معیار‌های ایرانی و اسلامی می‌شود، اظهار کرد: ترویج فرهنگ انبیا و اولیای الهی از وظایف مهم و اساسی مسئولان نظام است.
کلانتری با بیان اینکه امیدواریم همکاری و توسعه تعاملات بین این دو سازمان در راستای توسعه شهری مؤثر باشد، افزود: از هیچ کوشش و تلاشی در راستای همکاری با اوقاف و امور خیریه دریغ نخواهیم کرد.
شهردار ایجرود ادامه داد: شهرداری ایجرود آمادگی لازم را جهت تبلیغات شهری و برنامه‌های مشارکتی دارد تا این سنت حسنه از یاد نرود و موقوفات این شهرستان را به مردم معرفی کنیم.
وی یادآور شد: اعضای شورای شهر و شهرداری شهر ایجرود بین مردم تأثیرگذار‌تر هستند؛ برای اینکه فرهنگسازی ریشه‌ای ‌بین مردم جهت تبلیغ و ترویج فرهنگ وقف صورت گیرد، دهیاران شورا‌ها می‌توانند کمک حال اوقاف در راستای احقاق موقوفات باشند.
انتهای پیام
captcha