ارائه پیش‌نویس قطعنامه حمایت از آتش‌بس در الحدیده به شورای امنیت
کد خبر: 3773427
تاریخ انتشار : ۲۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۸

ارائه پیش‌نویس قطعنامه حمایت از آتش‌بس در الحدیده به شورای امنیت

گروه بین‌الملل ـ انگلستان پیش‌نویس قطعنامه حمایت از آتش‌بس در «الحدیده» یمن را تقدیم شورای امنیت سازمان ملل متحد کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از خبرگزاری رویترز؛ انگلستان روز گذشته (26 آذرماه) پیش‌نویس قطعنامه حمایت سازمان ملل از آتش‌بس در الحدیده را تقدیم شورای امنیت کرد.

تصویب این قطعنامه که زمان دقیق بررسی آن هنوز مشخص نشده، نیازمند رأی مثبت 9 کشور عضو شواری امنیت و عدم استفاده از حق وتو از سوی آمریکا، فرانسه، انگلستان، چین و روسیه است.

در پیش‌نویس این قطعنامه شورای امنیت از آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل، می‌خواهد تا پایان ماه میلادی جاری (دسامبر)، پیشنهادهایی را مبنی بر چگونگی نظارت بر آتش‌بس الحدیده یمن مطرح کند.

این پیش‌نویش شامل طرح پیشنهادهایی درباره چگونگی نظارت سازمان ملل متحد بر اجرای توافق‌های استکهلم در مورد الحدیده مانند برداشتن محاصره، نظارت بر ایجاد آتش‌بس، خروج نیروهای طرفین از این شهر و بنادر آن و همچنین بنادر الصلیف و رأس عیسی است.

علاوه بر این، بر اساس گزارش دفتر مارتین گریفیتس، نماینده ویژه سازمان ملل در امور یمن، آتش‌بس در الحدیده از نیمه‌شب دوشنبه آغاز شد و مسئولان انصارالله یمن نیز از اجرای توافق آتش‌بس در الحدیده با نظارت سازمان ملل استقبال کردند.

محمد عبدالسلام، سخنگوی انصارالله یمن، در پست توئیتری خود در خصوص آتش‌بس در الحدیده تأکید کرد: جنبش انصارالله به توافق به دست آمده در استکهلم در خصوص آتش‌بس پایبند است.

هیئت جنبش انصارالله یمن و هیئت دولت مستعفی یمن پس از چند روز مذاکرات در سوئد، روز پنجشنبه، 22 آذرماه، به توافق‌ رسیدند که آتش‌بس در الحدیده از جمله مفاد این توافق است.

انتهای پیام

captcha