بین‌الحرمین قزوین؛ میزبان کاروان عزاداری دخترانه «نورا»
کد خبر: 3773429
تاریخ انتشار : ۲۷ آذر ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۰

بین‌الحرمین قزوین؛ میزبان کاروان عزاداری دخترانه «نورا»

گروه معارف - هم‌زمان با شب وفات بانوی کرامت حضرت فاطمه معصومه(س) اولین کاروان عزاداری دخترانه «نورا» در قزوین برپا شد.

بین‌الحرمین قزوین میزبان بانوان عزادار وفات حضرت معصومه(س)

به گزارش ایکنا از قزوین، هم‌زمان با شب وفات بانوی کرامت حضرت فاطمه معصومه(س) دختر امام موسی کاظم(ع) و خواهر گرامی حضرت امام رضا(ع)، اولین کاروان عزاداری «دخترانه نورا» با عنوان «قدم‌به‌قدم با فرشتگان» در قزوین برپا شد.
در این مراسم مذهبی و معنوی که با حضور صدها نفر از بانوان و دختران مؤمن و دلداده اهل‌بیت عصمت و طهارت(ع) شهر قزوین شب گذشته،۲۶ آذرماه برگزار شد، بانوان عزادار مسیر بین‌الحرمین قزوین از چهار انبیا حرکت و تا امامزاده حسین(ع) به عزاداری آن بانوی کریمه پرداختند.
حاضران در این مراسم با حضور در آستان امامزاده حسین(ع) قزوین فرزند امام رضا(ع) این غم بزرگ را به این امامزاده عظیم‌الشان تسلیت گفته و در غم سالروز وفات دخت گرامی امام هفتم(ع) به سوگواری پرداخته و ارادت خالصانه خود را به کریمه اهل‌بیت آن حضرت نشان دادند.
اولین کاروان عزاداری دخترانه «نورا» قزوین با همکاری شبکه جوانان رضوی نمایندگی آستان قدس رضوی استان قزوین، بسیج جامعه زنان استان قزوین و سازمان دانش‌آموزی استان قزوین برگزار شد.
به گزارش ایکنا، حضرت معصومه(س) خواهر امام رضا(ع) و دختر امام هفتم شیعیان حضرت موسی بن جعفر(ع) بودند که پس از یک سال هجرت امام رضا(ع) به خراسان به‌اجبار مأمون، سرانجام برای پایان دادن به این فراغ با تعدادی از علویان و برادران امام رضا(ع) عازم ایران می‌شوند.
شیعیان قم چنان استقبال کم‌نظیری از آن حضرت نمودند که تداعی‌ کننده‌ استقبال مردم نیشابور از امام رضا(ع) بود. چندی بعد از سپری کردن چند روز در بیماری در ۱۰ ربیع‌الثانی درگذشتند. حضرت فاطمه معصومه(س) یکی از بزرگ‌ترین زنان تاریخ شیعیان است که مزار مطهر ایشان در شهر قم آرام‌بخش دل‌هاست.
انتهای پیام

captcha