تحریم، تهدید بی‌محتوا نیست/ صادقانه واقعیت‌ها را به مردم بگوییم
کد خبر: 3773438
تاریخ انتشار : ۲۷ آذر ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۲
چگونه ایستادگی کنیم/۶

تحریم، تهدید بی‌محتوا نیست/ صادقانه واقعیت‌ها را به مردم بگوییم

گروه سیاست و اقتصاد - جواد آرین‌منش با اشاره به اینکه نمی‌‎توان یک تهدید و یا تحریم‌ را به تعبیر برخی در گذشته کاغذپاره دانست، تأکید کرد: در چنین شرایطی دولت باید صادقانه واقعیت‌ها را با مردم بیان کند و آثار و پیامدهای تحریم را با شفافیت به مردم منتقل کند زیرا مردم سرمایه‌های اجتماعی هستند و اقتدار دولت، حاکمیت و نظام به پشتیبانی مردم بستگی دارد.

دولت باید در شرایط تحریم صادقانه واقعیت‌ها را با مردم بیان کندجواد آرین‎منش، فعال سیاسی در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان رضوی، در خصوص نحوه مواجهه مسئولان و مردم برابر فشارهای بین‌المللی اظهار کرد: مسئله تحریم‌ها، تهدیدها و فشارهایی که آمریکا وارد می‌کند تا تولیدات و صادرات نفت ما را به حداقل برساند را نمی‌‎توان یک تهدید بی‌محتوا و یا تحریم‌ها را به تعبیر برخی در گذشته کاغذپاره دانست.

وی افزود: در مواجهه با تحریم‌ها واقعیت این است که ما در شرایط جنگ نابرابر اقتصادی قرار داریم که در یک طرف جمهوری اسلامی ایران و در طرف دیگر یکی از قدرت‌های بزرگ اقتصادی جهان است، کشوری که مراودات و مبادلات گسترده اقتصادی با کشورهای مختلف جهان دارد و کشورهای جهان نیز به منافع ملی خود بیش از هر چیزی فکر می‌کنند. کمتر کشوری را می‌توان پیدا کرد که رابطه با جمهوری اسلامی ایران را به منافع اقتصادی خود در مواجهه و در مراودات اقتصادی با آمریکا ترجیح دهد.

تأثیر تحریم‌ها بر اقتصاد کشور
آرین‌منش بیان کرد: بدون تردید تحریم‌ها بر اقتصاد کشور ما تأثیر خواهد داشت، تنگناهایی را برای ما به وجود خواهد آورد و درآمدهای اقتصادی کشور ما که مبتنی بر اقتصاد تک‌محصولی نفت است را کاهش خواهد داد.

این فعال سیاسی گفت: در چنین شرایطی دولت باید صادقانه واقعیت‌ها را با مردم بیان کند و آثار و پیامدهای تحریم را با شفافیت به مردم منتقل کند زیرا مردم سرمایه‌های اجتماعی هستند و اقتدار دولت، حاکمیت و نظام به پشتیبانی مردم بستگی دارد.

وی ادامه داد: در سال‌های اخیر یا با نیت عدم ایجاد یأس و ناامیدی و یا به هر دلیل دیگر، برخی واقعیت‌ها به مردم منتقل نشده و مردم اخبار ضد و نقیضی را شنیدند که موجب شده اعتماد مردم نسبت به سخن مسئولان، اظهارنظرهای آن‌ها و اخبار و رویدادهایی که از رسانه ملی پخش می‌شود، به شدت کاهش پیدا کند و این عدم اعتماد باعث شده که مردم برای شنیدن واقعیت‌ها به رسانه‌های خارجی روی بیاورند؛ در نتیجه اعتماد مردم از حاکمیت کاهش پیدا کرده است.

صادقانه سخن بگوییم
آرین‌منش با بیان اینکه اکنون اگر بخواهیم با دشمن مقابله کنیم باید این اعتماد از دست رفته را دوباره به دست بیاوریم، عنوان کرد: باید با مردم صادقانه سخن بگوییم، مردم را در مقابله با این توطئه‌ها مشارکت دهیم و حمایت مردم را پشت سر مسئولان داشته باشیم. این یکی از کارهایی است که دولت و رسانه‌ها باید انجام دهند.

این فعال سیاسی اضافه کرد: کار دیگر دولتمردان پیگیری مطالبات مقام معظم رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی و سیاست‌های ابلاغی است که باعث می‌شود، از حداقل امکانات حداکثر بهره‌وری را داشته باشیم. صرفه‌جویی، جلوگیری از مصرف بی‌رویه، جلوگیری از هدر رفتن سرمایه‌های انسانی و مادی و کاهش مصرف انرژی که در حال حاضر ما به اندازه تمام اروپا انرژی مصرف می‌کنیم که با وجود تنگنای اقتصادی، عاقلانه و منطقی نیست، از جمله این موارد است.

تلاش در جهت تحقق اقتصاد مقاومتی
وی با اشاره به اینکه باید در جهت تحقق اقتصاد مقاومتی تلاش کرد، افزود: مردم نیز باید با صرفه‌جویی، کاهش مصرف و هماهنگ کردن شرایط زندگی خود با وضعیت اقتصادی کشور، خود را با این شرایط تطبیق دهند.

آرین‎منش ادامه داد: در حال حاضر مردم در فشار شدیدی قرار دارند و دولت باید تلاش کند تا حداقل اقلام و کالاهای اساس مردم در دسترس آن‌ها قرار گیرد زیرا نیمی از مردم زیر خط فقر زندگی می‌کنند و فشارهای جبران‌ناپذیری به آن‌ها وارد می‌شود.

انتهای پیام

captcha