فعالیت جزیره‌‌ای؛ آسیب دانشگاه‌های خراسان‌شمالی
کد خبر: 3773449
تاریخ انتشار : ۲۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۴

فعالیت جزیره‌‌ای؛ آسیب دانشگاه‌های خراسان‌شمالی

گروه اجتماعی - رئیس جهاددانشگاهی خراسان‌شمالی گفت: جزیره‌ای عمل کردن دانشگاه به مشکلات در این زمینه دامن می‌زند حال آنکه هم‌افزایی موجب رشد دانشگاه‌ها و توسعه استان خواهد شد.

فعالیت جزیره‌ ای؛ آسیب دانشگاه‌های خراسان‌شمالی

به گزارش ایکنا از خراسان‌شمالی، به نقل از روابط عمومی جهاددانشگاهی استان، رضا شاهین‌فر، رئیس جهاددانشگاهی خراسان‌شمالی در نشست با رئیس دانشگاه کوثر بجنورد در نمایشگاه هفته پژوهش و فناوری استان اظهار کرد: هم افزایی دانشگاه‌ها هم به رشد شاخص‌های آموزش عالی و هم به توسعه استان کمک می‌کند.
وی افزود: تدوین کارهای مشترک در زمینه های پژوهشی، آموزشی، فرهنگی و سایر حوزه ها با مشارکت مراکز آموزش عالی استان، ثمربخش خواهد بود.
شاهین فر با اشاره به ماموریت گرایی دانشگاه کوثر بجنورد در زمینه علوم انسانی، اظهار کرد: جهاددانشگاهی با برخورداری از پژوهشگاه های علوم انسانی، علوم اجتماعی، گردشگری و مراکزی چون خبرگزاری‌های ایسنا و ایکنا، مرکز افکارسنجی و مرکز فعالیت های قرآنی می تواند به تحقق اهداف دانشگاه کوثر کمک کند.
وی افزود: جزیره‌ای عمل کردن دانشگاه به مشکلات در این زمینه دامن می زند حال آنکه هم افزایی موجب رشد دانشگاه ها و توسعه استان خواهد شد.
علیرضا حسینی، رئیس دانشگاه کوثر بجنورد نیز گفت: خراسان شمالی از نظر شاخص های آموزش عالی در رتبه های آخر کشوری است و این استان در این شاخص ها حتی نسبت به محرومترین استانهای کشور نیز وضعیت خوبی ندارد.
وی ماموریت گرا شدن دانشگاه ها را گامی مثبت در این زمینه ذکر کرد، ادامه داد: ماموریت دانشگاه کوثر بجنورد حرکت در حوزه های علوم انسانی است.
وی ادامه داد: اگر هر دانشگاه در یک زمینه تخصصی ماموریت بگیرد مثلا دانشگاه اسفراین در حوزه صنعت و دانشگاه شیروان در حوزه کشاورزی حرکت کند به استان و ارتقای شاخص های آموزش عالی کمک می‌کند.
حسینی به راه اندازی اندیشکده توریسم توسط این دانشگاه اشاره کرد و گفت: برنامه هایی از جمله نقد زبانشناختی ترجمه های معاصر قرآن کریم و بازشناسی مشاهیر و مفاخر در حال انجام است.
وی خواستار برگزاری نشست های مشترک با جهاددانشگاهی و بهره گیری از ظرفیت های طرفین شد.
انتهای پیام

captcha