برگزاری نشست هماهنگی نهادهای اجرایی در خصوص برگزاری طرح ملی حفظ قرآن در هرمزگان
کد خبر: 3773473
تاریخ انتشار : ۲۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۷

برگزاری نشست هماهنگی نهادهای اجرایی در خصوص برگزاری طرح ملی حفظ قرآن در هرمزگان

گروه فعالیت‌های قرآنی - با حضور کارشناسان و مسئولان فرهنگی و قرآنی ادارات و مؤسسات قرآنی استان هرمزگان، نشست طرح ملی بشارت ۱۴۵۲ به میزبانی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان برگزار شد.

جلسه هماهنگی ادارات و دستگاه‌های اجرای در خصوص برگزاری طرح ملی حفظ قرآن کریم در هرمزگان برگزار شد

به گزارش ایکنا از هرمزگان، نشست هم‌اندیشی بشارت ۱۴۲۵ صبح امروز ۲۷ آذرماه با حضور نماینده شورای توسعه فرهنگ قرآنی کشور، کارشناسان و مسولان قرآنی ادارات و موسسات قرآنی استان هرمزگان به میزبانی اداره‌کل اوقاف برگزار شد.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین بهرام رنجبر، رئیس اداره قرآنی اداره‌کل اوقاف هرمزگان در این نشست جامعیت بخشیدن به منویات مقام معظم رهبری مبنی بر تربیت ۱۰ میلیون حافظ قرآنی در کشور را مورد توجه دستگاه‌های فرهنگی کشور دانست و اظهار کرد: هدف از اجرای طرح ملی بشارت همگرایی دستگاه‌های فرهنگی و قرآنی در اجرای یک طرح هدفمند قرآنی در کشور بدون هیچ گونه عمل موازی‌کاری است.
وی افزود: این طرح ملی متعلق به همه نهادهاست و طبق اساس‌نامه این طرح هر نهاد وظیفه‌ای مشخص در اجراو جذب مخاطب دارد و همه ادارات با انجام صحیح وظایف خود باید بتوانند گروه‌های مخاطب خود را جهت شرکت در این طرح تشویق کنند.
حجت‌الاسلام رنجبر ادامه داد: اگر بخواهیم آینده و جامعه‌ای عاری از هر گونه معضل و ناهنجاری اجتماعی داشته باشیم، نیاز به قرآن و عمل به قرآن داریم.
نماینده شورای توسعه فرهنگ قرآنی کشور تصریح کرد: این طرح با محوریت حفظ و مفاهیم جزء سی‌ام قرآن کریم در سه بخش حفظ سوره‌های مبارکه «ناس تا زلزال»، حفظ سوره‌های مبارکه «طارق تا بینه» و حفظ سوره‌های مبارکه «نبأ تا بروج» برگزار می‌شود.
وی در پایان گفت: آزمون پایانی این طرح همزمان با آزمون حفظ قرآن کریم سازمان اوقاف در روز پنجشنبه، ۹ اسفند برگزار می‌شود.
در ادامه این جلسه موضوع اطلاع رسانی برنامه‌های این طرح و مشکلات دستگاه‌ها مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.
انتهای پیام

captcha