مؤدیان مالیاتی مکلف به ارائه شماره حساب به سازمان مالیاتی شدند
کد خبر: 3773482
تاریخ انتشار : ۲۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۰
با تصویب نمایندگان؛

مؤدیان مالیاتی مکلف به ارائه شماره حساب به سازمان مالیاتی شدند

گروه اقتصاد ــ نمایندگان مجلس شورای اسلامی، مؤدیان مالیاتی را مکلف به ارائه شماره حساب به سازمان مالیاتی کردند.

مؤدیان مالیاتی مکلف به ارائه شماره حساب به سازمان مالیاتی شدند

به گزارش ایکنا، به نقل از خانه ملت، نمایندگان در نشست علنی امروز سه‌شنبه، 27 آذرماه مجلس شورای اسلامی در جریان رسیدگی به لایحه پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مؤدیان با ماده 10 با 171 رأی موافق، 3 رأی مخالف و 5 رأی ممتنع از مجموع 234 نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.

در این ماده آمده است که اشخاص مشمول مکلف‌اند شماره حساب یا حساب‌های بانکی و شناسه یکتای دستگاه‌های کارتخوان بانکی (POS) یا درگاه‌های پرداخت الکترونیکی مورد استفاده برای فعالیت شغلی خود را به سازمان اعلام کنند.

در تبصره تاکید شده است: در موارد استفاده از حساب بانکی یا دستگاه‌های کارتخوان بانکی یا درگاه‌های پرداخت الکترونیکی جدید اشخاص مشمول مکلف‌اند اطلاعات آن‌ها را بلافاصله از طریق پوشه خود در سامانه مؤدیان به سازمان اعلام کنند.

شرایط مراجعه مأموران مالیاتی به محل فعالیت مودی مشخص شد

نمایندگان مجلس همچنین شرایط مراجعه مأموران مالیاتی به محل فعالیت مودی را مشخص کردند.

نمایندگان در جلسه امروز در جریان بررسی لایحه پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان با ماده (4) این لایحه با 168 رأی موافق، 2رأی مخالف و 4 رأی ممتنع از مجموع 234 نماینده حاضر در صحن موافقت کردند.

در ماده (4) آمده است: اصل بر صحت معاملات ثبت شده مودی در سامانه مودیان است مگر خلاف آن اثبات شود. مأموران مالیاتی جز در مواردی که مودی از ثبت نام در سامانه امتناع کرده و یا به ترتیبی که در ماده (9) ذکر شده اثبات شود که در ثبت معاملات خود در سامانه مودیان تخلف نموده است حق مراجعه به محل فعالیت مودی و مطالبه دفاتر، اسناد و مدارک وی و رسیدگی به آنها را ندارد.

پایان پیام

captcha