فراگیر شدن رفتارهای قرآنی؛ مهمترین خروجی مسابقات قرآن
کد خبر: 3773489
تاریخ انتشار : ۲۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۹

فراگیر شدن رفتارهای قرآنی؛ مهمترین خروجی مسابقات قرآن

گروه فعالیت‎های قرآنی ـ صادقی، بانوی شرکت‌کننده در دوازدهمین دوره مسابقات دارالقرآن امام علی(ع) بیان کرد: مهمترین هدف در برپایی مسابقات قرآن باید این باشد که مردم جامعه به قرآن رجوع کنند و رفتار قرآنی را بیاموزند.

فراگیرشدن رفتارهای قرآنی مهمترین کارکرد مسابقات قرآن استنرگس صادقی، بانوی شرکت‌کننده در دوازدهمین دوره مسابقات دارالقرآن امام علی(ع) که در مجتمع یاوران مهدی جمکران قم در حال برگزاری است، در گفت وگو با ایکنا از قم، گفت: همیشه در خانواده در خصوص حفظ قرآن تشویق می‎شدم، زمانی که در برنامه‌های صدا وسیما مشاهده می کردم که حفاظ در تلویزیون صحبت می‎کنند غبطه می‎خوردم و دوست داشتم من هم روزی به این مرحله برسم.

وی افزود: از ۱۲ سالگی در طول شش سال با تقسیم و برنامه‌ریزی و به صورت تدریجی قرآن را حفظ کردم و در این میان باید از خانواده و والدین خود قددرانی کنم؛ والدین و به‌خصوص مادر تأثیر زیادی روی فرزندان دارد و حمایت‌ها و تشویق‌های وی می‌تواند زندگی فرزند را در مسیر درست هدایت کند.  

این حافظ 18 ساله کل قرآن در مورد اینکه برخی رفتن به مدرسه را مانع حفظ قرآن می‏‌دانند، گفت: حفظ قرآن هیچگاه به درس من لطمه نزد و اتفاقاً به افزایش حافظه و سرعت یادگیری من کمک کرد و این تصور اشتباه است که می‎گویند حفظ قرآن به کارهای دیگر لطمه وارد می‌کند یا وقت می‎گیرد.

وی اظهارکرد: حافظ قرآن باید به عنوان یک الگو عمل کند یک عامل درونی اجازه نمی‎دهد که به سمت مسیرهای انحرافی بروم ؛ نمی شود که انسان قرآن را حفظ باشد و به سمت گناه برود و در کل تمایلی به گناه کردن ندارم.

مسئولیت حافظان قرآن
وی با تأکید بر اینکه حفظ قرآن خیلی خوب است، افزود: عامل قرآن بودن مهم‌تر از حافظ بودن است و من سعی کردم بیشتر عامل به دستورات قرآن باشم زیرا خودم را مسئول می‌دانم زیرا دیگران از فعالان و بخصوص حافظان قرآن الگو می‌گیرند و رفتار و کردار آنان برای بسیاری از افراد حجت است و اگر من الگوی بدی باشم در زندگی دیگران هم تأثیر می‌گذارم و آنان می‌گویند این حافظ قرآن است اینگونه اخلاق یا رفتار را دارد و راهی برای توجیه گناه پیدا می‌کنند.

وی ادامه داد: روی فعالان این عرصه، برچسب قرآنی می‌خورد و چون با قرآن ارزش می‌گیریم باید ارزش آن را هم حفظ کنیم لذا سعی کردم بیشتر از گناه دوری کنم به عنوان مثال وقتی در جمعی باشم، دوستانم جلوی من برخی سخنان را بیان نمی کنند و حرمت نگه می‌دارند؛‌ خیلی خوشحال می‌شوم گویا انسان با قرآن بزرگ می‌شود.

این حافظ قرآن بیان کرد: در مورد برگزاری مسابقات قرآن با بیان اینکه امیدوارم مسئولان اقدامی کنند که مسابقات قرآن از رونق ،گفت: مهمترین هدف در برپایی این مسابقات باید این باشد که مردم جامعه به قرآن رجوع کنند و رفتار قرآنی را بیاموزند.

وی تأکید کرد: کسب رتبه انگیزه مضاعفی به فرد می‌دهد و شخص تلاش بیشتری برای کسب رتبه می کند و من اگر در مسابقات مختلف شرکت نمی‌کردم و حائز رتبه نمی شدم شاید در ۱۰ و ۱۵ جزء رها می‌کردم.

وی در مورد برگزاری این دوره از مسابقات هم گفت: خدمات و امکانات خیلی خوب بود و در دو روزی که در قم بودیم از نحوه برگزاری و پذیرایی کاملاً رضایت داریم.

انتهای پیام

captcha