اعزام هیئت مذاکره‌کننده صلح افغانستان به «ابوظبی»
کد خبر: 3773490
تاریخ انتشار : ۲۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۳

اعزام هیئت مذاکره‌کننده صلح افغانستان به «ابوظبی»

گروه بین‌الملل ــ ارگ ریاست‌جمهوری افغانستان اعلام کرد که هیئت مذاکره‌‌کننده این حکومت به رهبری رئیس دفتر رئیس‌جمهور برای آغاز گفت‌وگو با نمایندگان طالبان به ابوظبی (پایتخت امارات متحده عربی) رفته است.

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی «اطلاعات روز» افغانستان؛ در اعلامیه‌ ارگ ریاست‌جمهوری که صبح امروز ۲۷ آذر (18 دسامبر) منتشر شده، آمده است که «عبدالسلام رحیمی (رئیس هیئت مذاکره‌کننده‌ حکومت) با زلمی خلیل‌زاد (نماینده ویژه ایالات متحده آمریکا در امور افغانستان) دیدار کرده و قرار است در هفته‌ جاری با نمایندگان امارات متحده عربی و عربستان سعودی نیز دیدار کند.»

این در حالی است که خلیل‌زاد طی روز گذشته در امارات متحده‌ عربی با نمایندگان طالبان دیدار کرده است. تاکنون مشخص نشده که دو طرف در این دیدار درباره چه مسائلی گفت‌وگو کرده و به چه نتایجی دست پیدا کرده‌اند.

ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی گروه تروریستی طالبان نیز با نشر اعلامیه‌ای گفته است که دیدار و گفت‎‌وگوی نمایندگان این گروه با خلیل‌زاد طی روز دوشنبه 26 آذر (17 دسامبر) در امارات، مقدماتی بوده و این گفت‌وگوها طی امروز 27 آذر (18 دسامبر) نیز ادامه دارد.

گفتنی است، سخنگوی گروه تروریستی طالبان پیش از این با اعلام پایان نشست مذاکره طی روز گذشته، از انجام این مذاکرات با حضور پاکستان و عربستان در جلسات آینده خبر داده بود.

انتهای پیام

captcha