شناخت امر به معروف نیازمند آگاهی و پژوهش است
کد خبر: 3773491
تاریخ انتشار : ۲۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۷

شناخت امر به معروف نیازمند آگاهی و پژوهش است

گروه اجتماعی - مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان اولین رمز موفقیت در امر به معروف را خیرخواهی دانست و گفت: شناخت امر به معروف نیاز به آگاهی، پژوهش و مطالعه دارد و صبور بودن نیز اساس کار فرهنگ و دین به شمار می‌رود.

شناخت امر به معروف نیازمند آگاهی و پژوهش است

به گزارش ایکنا از کردستان، حجت‌الاسلام مختار کرمی، مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان امروز، 27 آذرماه در همایش فصلی طلایه‌داران شهرستان سنندج اظهار کرد: کسانی که در حوزه دینی و فرهنگی مشغول خدمتگزاری به مردم هستند اگر در خدمت طیف و جناح خاصی قرار بگیرند شکست خورده هستند و این آفتی برای جامعه محسوب می‌شود.
وی با اشاره به اینکه مبلغ باید از اصول اسلام و انقلاب دفاع کند، افزود: ارزش و جایگاه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه مهم و ضروری است و آیات و روایات زیادی نیز در این زمینه وجود دارد.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کردستان بیان کرد: کسی که می‌خواهد امر به معروف کند انسانی صالح و شایسته است که قطعاً نسبت به انسان‌های جامعه احساس مسئولیت می‌کنید.
وی با بیان اینکه دو دیدگاه در جوامع بشری برای احساس مسئولیت افراد نسبت به هم وجود دارد، اعلام کرد: یک دیدگاه نظام ارزشی فردگرایی و دیدگاه دیگر نظام ارزشی جامعه‌گراست که قطعاً افراد جامعه‌گرا می‌توانند در قبال همدیگر احساس مسئولیت می‌کنند و اسلام نیز نظام جامعه‌گرا را قبول دارد و به تقویت آن می‌پردازد.
حجت‌الاسلام کرمی افزود: تبیین نکردن صحیح امر به معروف در جامعه منجر به دور شدن مردم از این فریضه الهی شده‌ است و این باعث می‌شود که تنفری در جامعه شکل بگیرد که مردم را از اسلام دور کند.
وی با بیان اینکه امر به معروف باید براساس شرع، قانون، اسلام و قرآن پیش برود، افزود: ظلم به خداوند و پیامبر اسلام است که یک اصل نورانی مترقی و متمدن انسان‌ساز را بد به مردم معرفی کنیم.
مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان خطاب به افرادی که عضو معاونت مردم به دولت و مردم ستاد امر به معروف هستند، اعلام کرد: همانطور که دولت حق دارد مردم را به خیر و نیکی دعوت کند، مردم نیز این حق را دارند که حاکمان و مسوولان را به خیر و خوبی دعوت کنند.
وی افزود: متأسفانه برخی از مدیران ما رویحه انتقاد پذیری ندارند در حالیکه باید انتقادات دلسوزانه و خیرخواهانه را براساس شرع و قانون پذیرفت.
حجت‌الاسلام کرمی خواستار مطالعه و پژوهش توسط آمران به معروف در جامعه شد و گفت: بدون مطالعه و آگاهی نمی‌توان مردم را به درستی دعوت کرد و فریضه امر به معروف و نهی از منکر را در جامعه ترویج داد.
وی اعلام کرد: آمران به معروف باید مراقب باشند تحت تاثیر شانتاژهای‌تبلیغاتی و فضای مجازی قرار نگیرند و از تبلیغات مسموم دوری گزینند.
مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان قوام و دوام فرائض دینی را امر به معروف خواند و گفت: اگر رعایت حلال و حرام، محرم و نامحرم و همه ارزش‌های خوب را در جامعه شاهد باشیم قطعا امر به معروف رخ د اده است.
وی گفت: روحانیون و مبلغین نباید با ادبیات خود و بدون آگاهی به تبلیغ دین بپردازند زیرا کسانیکه پیام حکیمانه و انسان‌ساز خداوند را وارونه بر سامانه ذهنی و فکری مردم انتقال می‌دهند مردم را نسبت به دین اسلام بدبین می‌کنند و برداشت بد از اسلام بزرگترین خطر برای اسلام محسوب می‌شود.
حجت‌الاسلام کرمی در پایان اولین رمز موفقیت در امر به معروف را خیرخواهی دانست و یادآور شد: شناخت امر به معروف نیاز به آگاهی، پژوهش و مطالعه دارد و صبور بودن نیز اساس کار فرهنگ و دین به شمار می‌رود.
انتهای پیام

captcha