حمایت کمیته امداد خراسان‌شمالی از ۲۰۰۰ دختر بازمانده از ازدواج
کد خبر: 3773535
تاریخ انتشار : ۲۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۴

حمایت کمیته امداد خراسان‌شمالی از ۲۰۰۰ دختر بازمانده از ازدواج

گروه اجتماعی - معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد خراسان شمالی با بیان اینکه از میان افراد تحت حمایت این نهاد دو هزار دختر بازمانده از ازدواج وجود دارند، گفت: بخش عمده این دختران در روستاها ساکن هستند و سن بالای ۳۵ سال دارند و به‌نوعی بازمانده از ازدواج محسوب می‌شوند.

حمایت کمیته امداد خراسان‌شمالی از 2000 دختر بازمانده از ازدواج

حمید خوجانی، معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان در گفت‌وگو با ایکنا ازخراسان‌شمالی بابیان اینکه یک هزار و ۲۰۰ نفرازاین دختران در روستاها ساکن هستند، اظهار کرد: مشکلات اقتصادی و فرهنگی ازجمله عوامل تأخیر در ازدواج دختران تعیین ‌شده است.
وی ادامه داد: براین اساس کمیته امداد این استان با برگزاری کلاس‌های آموزشی و اردوهای فرهنگی برای این دختران در تلاش است مبانی ازدواج درست را به آن‌ها آموزش دهد.
خوجانی با اشاره به وجود چهار هزار و ۷۰۰ دختر در شرف ازدواج تحت حمایت این نهاد، گفت: بیش از نیمی از این دختران ساکن روستا و دارای تحصیلات زیر دیپلم هستند.
وی با اشاره به فعالیت‌های مختلف کمیته امداد جهت ترویج و تسهیل سنت حسنه ازدواج و تحکیم و تقویت بنیان خانواده و همچنین پیشگیری از شیوع آسیب‌های فردی و اجتماعی بین جوانان در شرف ازدواج و زنان سرپرست خانوار، ادامه داد: این نهاد برای تشویق و حمایت از ازدواج زنان سرپرست خانوار بسته‌های تشویقی را در دست اجرا دارد.
خوجانی پرداخت کمک‌ هزینه ازدواج و پرداخت تسهیلات اشتغال به همسران این بانوان را از جمله بسته‌های حمایتی برای ازدواج مجدد این زنان برشمرد، ادامه داد: ساخت مسکن، استمرار پوشش درمان آن‌ها و فرزندانشان از دیگر محتوای بسته‌های تشویقی برای ازدواج زنان سرپرست خانوار است.
وی با اشاره به بالا رفتن قیمت کالاهای ضروری جهت خرید جهیزیه نوعروسان، گفت: اعتبارات کمک‌هزینه جهیزیه به نوعروسان تنها بخش کوچکی از نیاز خانواده‌ها را برآورده می‌کند؛ بنابراین در این زمینه نیازمند کمک‌های خیران هستیم.
انتهای پیام

captcha