اجلاس نماز در ابوموسی برگزار شد
کد خبر: 3773538
تاریخ انتشار : ۲۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۴

اجلاس نماز در ابوموسی برگزار شد

گروه فرهنگی - اجلاس شهرستانی نماز با حضور مسئولان استانی و شهرستانی در شهرستان ابوموسی برگزار شد.

اجلاس نماز در شهرستان ابوموسی برگزارشد

به گزارش ایکنا از هرمزگان، به نقل از روابط عمومی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان هرمزگان، اجلاس شهرستانی نماز دوشنبه، ۲۶ آذرماه با حضور مسئولان استانی و شهرستانی در شهرستان ابوموسی برگزار شد.
در ابتدای این اجلاس رضا پور بابایی فرماندار شهرستان ابوموسی ضمن تشکر از حضور مدیر ستاد اقامه نماز استان هرمزگان اظهار کرد: حضور مسئولان استان در این شهرستان بسیار با اهمیت است و مطمئناً منشأ خیر و برکت‌های فراوانی خواهد شد.
در ادامه حجت‌الاسلام و‌المسلمین فروزان‌نژاد مدیر ستاد اقامه نماز استان هرمزگان به ایراد سخنرانی پرداخت. وی گفت: خانواده برای دعوت به نماز باید از شیوه‌های صحیح استفاده کند، زیرا شیوه‌های غلط دعوت جوان و نوجوان را از دین گریزان می‌کند.
مدیر ستاد اقامه هرمزگان در ادامه بیان کرد: یکی از این شیوه‌های دعوت کار عملی است یعنی اینکه پدر و مادر خود به نماز اول وقت پای‌بند باشند و نماز را به موقع و در وقت آن بخوانند تا کودکان نیز از آن‌ها یاد بگیرند عدم پای بندی والدین به نماز کودک را نیز از نماز دور می‌کند.
وی تصریح کرد: یکی دیگر از عواملی که نسل نو و نونهالان را به امر نماز ترغیب می‌کند داشتن صبر و حوصله است اگر والدین از سیره عملی پیامبر بزرگوارمان حضرت محمد مصطفی صلی الله علیه و آله و سلم پیروی کنند و اجازه دهند کودکشان هنگام نماز در اطراف آن‌ها بازی کند و به آن‌ها نزدیک باشد به خوبی می‌توانند او را به این کار تشویق و ترغیب کنند.
حجت‌الاسلام و‌المسلمین فروزان‌نژاد با اشاره به فواید خواندن نماز در اول وقت بیان کرد: خواندن نماز در اول وقت آن فواید و برکات فراوانی دارد از جمله اینکه خیر و برکت را در زندگی انسان زیاد می‌کند و انسان را از گناه و فحشا دور می‌کند؛ چرا که خداوند در قرآن کریم هم می‌فرماید: «إِنَّ الصَّلَاةَ تَنْهَى عَنِ الْفَحْشَاءِ وَالْمُنْكَرِ»، (45/عنکبوت).
در ادامه اجلاس از فعالان امر نماز در شهرستان ابوموسی تقدیر و به رسم یادبود هدایایی به آن‌ها اهدا شد.
انتهای پیام

captcha