بافت ۶۳۷ تخته فرش دست‌باف توسط مددجویان کمیته امداد خراسان‌جنوبی
کد خبر: 3773560
تاریخ انتشار : ۲۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۶

بافت ۶۳۷ تخته فرش دست‌باف توسط مددجویان کمیته امداد خراسان‌جنوبی

گروه اجتماعی ـ معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان‌جنوبی گفت: طی هشت‌ماهه سال جاری ۶۳۷ تخته فرش دست‌باف با ارزش یک میلیارد و ۹۷۱ میلیون تومان توسط مددجویان تحت حمایت کمیته امداد این استان بافته شده است.

بافت ۶۳۷ تخته فرش دست باف توسط مددجویان کمیته امداد خراسان‌جنوبی

سیدرضا حسینی، معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان‌جنوبی در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌جنوبی، اظهار کرد: توانمندسازی خانوارهای تحت حمایت یکی از اولویت‌های اساسی این نهاد است.
وی افزود: طی هشت‌ماهه سال جاری توسط مددجویان تحت حمایت ۶۳۷ تخته فرش دستباف به متراژ سه هزار و ۱۳۳ مترمربع و با ارزش یک میلیارد و ۹۷۱ میلیون تومان بافته‌ شده است.
معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان‌جنوبی به استعدادسنجی قالیبافان و مشاوره شغلی مددجویان به صورت چهره به چهره اشاره کرد و ادامه داد: پس از طی این مراحل متقاضیان بافت فرش برای انتخاب نوع فرش و تکمیل پرونده به واحد مربوطه معرفی می‌شوند که با تهیه امکانات نقشه و مواد اولیه مورد نیاز توسط امداد طرح راه‌اندازی می‌شود.
حسینی با اشاره به کیفیت مطلوب فرش‌های تولید شده توسط مددجویان تحت حمایت، گفت: بافت فرش توسط مددجویان تحت حمایت با نظارت استادکاران این نهاد انجام می‌شود و پس از اتمام بافت، ضمن ارزیابی و قیمت‌گذاری، فرش‌های تولیدی توسط مرکز خدمات تولیدی و بازرگانی امداد خریداری و وجه آن پس از کسر وام اعطائی به‌حساب مددجو واریز می‌شود.
وی همچنین به اجرای ۴۲۶ طرح قالیبافی برای مددجویان کمیته امداد از محل اعتبارات امدادی و پرداخت ۲۰۵ وام قالیبافی از محل اعتبارات مشاغل خانگی اشاره کرد و ادامه داد: توسعه صنعت فرش در شرایط کنونی به عنوان یک صادرات غیرنفتی راهکاری مناسب برای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی است.
معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان‌جنوبی سنجش بینایی، بهسازی محیط کسب‌وکار و نظارت و ارائه مشاوره‌های تخصصی به قالیبافان تحت حمایت را ازجمله خدمات کمیته امداد به مجریان طرح‌های قالیبافی عنوان کرد و یادآور شد: فرش‌های تولیدشده بیشتر در طرح‌های ریز ماهی، لچک ترنج، خشتی، بته جقه و نائین بوده است.

انتهای پیام

captcha