استفاده بی‌رویه از جنگل عاقبت به‌خیری ندارد
کد خبر: 3773590
تاریخ انتشار : ۲۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۷

استفاده بی‌رویه از جنگل عاقبت به‌خیری ندارد

گروه اجتماعی ـ مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جنگل ها مردم محوری را راهکار حفاظت و صیانت از جنگل دانست و گفت: استفاده بی‌رویه از جنگل عاقبت به خیری ندارد.

استفاده بی رویه از جنگل عاقبت به خیری ندارد

به گزارش ایکنا از گیلان، حجت الاسلام‌والمسلمین سیدمصطفی طباطبایی نژاد، مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور امروز، 27 آذرماه در گردهمایی مسئولان حوزه های نمایندگی ولی فقیه منطقه 3 ادارات کل سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور که به میزبانی گیلان برگزار شد، با گرامیداشت سالروز وفات حضرت معصومه(س)، اظهار کرد: حرم مطهر حضرت معصومه(س) حرم ائمه اطهار است و این بانوی بزرگوار مقام شفاعت دارد و لذا زیارت ایشان در قم بسیار تأکید می شود.

وی با اشاره به فرمایش حضرت امیرالمؤمنین علی(ع) مبنی بر اینکه انسان باید بداند از کجا آمده، برای چه کاری آمده و به کجا باید برود، بیان کرد: مسئولیتی که امروز بر عهده ما و شما گذاشته شده مورد سوال قرار خواهد گرفت.

این کارشناس دینی حفظ وضع موجود، اتمام کارهای نیمه کاره، نوآوری و ابتکار در مسئولیت، گره گشایی از کار دیگران، تامین رفاه زیرمجموعه و اقامه نماز را از جمله مهمترین وظایف یه مسئول دانست و گفت: امام خمینی(ره) در وصیت نامه الهی ـ سیاسی خود بر مدارا کردن با مردم تأکید می کند.

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جنگل ها «بهداشت»، «جنگل» و «فقرزدایی» را سه شعار جهانی پیش رو دانست و یادآور شد: اگر جنگل ها را حفظ کنیم، بهداشت و سلامت تحقق پیدا می کند و مبارزه با فقر انجام می شود، زیرا حیات انسان به اکسیژن وابسته است و این جنگل ها هستند که با دریافت دی‌اکسید کربن، هوای پاک تولید می کنند، اما اگر جنگل ها از بین بروند، حیات انسان دچار مخاطره خواهد شد.

وی مردم محوری را راهکار حفاظت و صیانت از جنگل دانست و اظهار کرد: اگر جنگل را مردمی کنیم دیگر شاهد تعرض به درختان و به خطر افتادن جان جنگلبانان نخواهیم بود. سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری شهدای بسیاری را در راه حفظ و نگهداری عرصه های ملی تقدیم کرده است.

طباطبایی نژاد یکی از راه های ایجاد اشتغال را حفاظت از جنگل دانست و ادامه داد: اگر سود جنگل به مردم برسد، خودشان آن را حفظ می کنند، اما اگر سود جنگل نصیب مردم نشود، تلاشی برای حفظ آن انجام نخواهند داد.

وی با اشاره به ابعاد مثبت و منفی طرح «تنفس»، اضافه کرد: مقام معظم رهبری فرمودند «من دوست ندارم صدای اره برقی از جنگل بیاید» لذا در این راستا طرح تنفس جنگل را پیاده سازی کردیم، اما چون مردم محوری را نادیده گرفتیم، قطع درختان به صورت قاچاق همچنان صورت می گیرد.

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جنگل ها خواستار رسیدگی به وضعیت کسانی شد که از جنگل ارتزاق می کنند و گفت: باید مردم را شریک جنگل کنیم، اما استفاده بی‌رویه از جنگل عاقبت به خیری ندارد.

انتهای پیام

captcha