«اسلام در هویت فرهنگی اروپا» کتاب محبوب نمایشگاه سارایوو
کد خبر: 3773605
تاریخ انتشار : ۲۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۷

«اسلام در هویت فرهنگی اروپا» کتاب محبوب نمایشگاه سارایوو

گروه بین‌الملل ـ کتاب «اسلام در هویت فرهنگی اروپا» تألیف «رشید حافظ اویچ» با استقبال زیادی در چهاردهمین نمایشگاه زمستانی کتاب سارایوو همراه شده است.

به گزارش ایکنا از سارایوو؛ «محمود حیدری»، سفیر کشورمان در بوسنی و‌هرزگوین، در بازدید از چهاردهمین نمایشگاه زمستانی کتاب سارایوو از نزدیک با ناشران ایرانی و بوسنیایی حاضر در این نمایشگاه دیدار و گفت‌و‌گو کرد.

حیدری با قدردانی از مؤسسه ابن‌سینا برای حضور در نمایشگاه زمستانی کتاب سارایوو گفت: ارائه هرچه بیشتر آثار ایرانی در نمایشگاه‌های کتاب سارایوو موجب آشنایی عمیق‌تر مردم بوسنی و توسعه روابط فرهنگی می‌شود.

«کاظم ذوقی بارانی»، مدیر مؤسسه علمی ـ پژوهشی ابن‌سینا، در سارایوو در این دیدار با ارائه گزارشی از حضور این مؤسسه در نمایشگاه زمستانی کتاب سارایوو گفت: کتاب‌های جدید این مؤسسه از جمله کتاب « اسلام در هویت فرهنگی اروپا» تألیف رشید حافظ اویچ با استقبال زیادی همراه شده است. 

وی افزود: حضور نویسندگان و مترجمان کتاب‌های منتشر شده و گفت‌و‌گو با مخاطبان در غرفه مؤسسه ابن‌سینا در نمایشگاه کتاب زمستانی سارایوو موجب جذب هرچه بیشتر جوانان به این غرفه و آثار عرضه شده در آن شده است. 

بارانی تصریح کرد: گنجینه‌ای از حکمت مولانا به قلم «الویر موسیچ» با مقدمه سفیر کشورمان، تاریخ مختصر زبان و ادبیات فارسی تألیف محمد جعفر یاحقی و ترجمه نامیرکارا خلیلووچ، ویژگی‌های سیاسی جغرافیایی معاصر بوسنی وهرزگوین به قلم عزت بیدیچ و مجموعه مقالات درباره عرفان و تصوف بوسنیایی اثر سعید عابدپور از دیگر آثار جدید مؤسسه ابن‌سینا در نمایشگاه زمستانی کتاب سارایوو است. 

همچنین، در چهاردهمین نمایشگاه زمستانی کتاب سارایوو ناشران و مؤسسات مطالعاتی از کشورهای بوسنی، صربستان، کرواسی و مونته نگرو از دیروز، 26 آذرماه(17 دسامبر) در محل نمایشگاه «کالگیوم آرتیستیکوم اسکندریه» در پایتخت بوسنی وهرزگوین آغاز شده است و تا سوم دی ماه سال جاری(24 دسامبر) ادامه دارد.

کشورهای شرکت‌کننده در نمایشگاه آخرین دستاوردهای علمی، ادبی، فرهنگی، تاریخی و آموزشی خود را در معرض دید علاقه‌مندان قرار داده‌اند.

«اسلام در هویت فرهنگی اروپا»؛ کتاب محبوب نمایشگاه سارایوو

انتهای پیام

captcha