آستان‌های مقدس؛ ظرفیتی برای رشد ابعاد معنوی انسان
کد خبر: 3773612
تاریخ انتشار : ۲۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۵

آستان‌های مقدس؛ ظرفیتی برای رشد ابعاد معنوی انسان

کانون خبرنگاران نبأ ــ استاد حوزه علمیه امام خمینی(ره) بوشهر با بیان اینکه مداومت در حالت معنویت، انسان را مأنوس و همنشین با ملائک و فرشتگان می‌کند، گفت: بارگاه و آستان‌های مقدس ائمه هدی(ع) ظرفیت بسیار مهمی برای رشد و تعالی ابعاد معنوی انسان به‌شمار می‌روند.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ مراسم سوگواری ايام وفات بانوی شفیعه قمی، حضرت فاطمه معصومه(س) امروز، 27 آذر از سوی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر در محل مدرسه علمیه امام خمینی(ره) مرکز استان برگزار شد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد گله‌گیری، استاد حوزه علمیه امام خمینی(ره) منطقه 1 شهر بوشهر در این مراسم با اشاره به اینکه خداوند برای تعالی بشر اسباب و وسایلی قرار داده است و نماز یکی از اسباب و وسایل تعالی انسان است، اظهار کرد: اهمیت و جایگاه زیارت امامان معصوم(ع) و آستان مقدس امامزادگان در شریعت و مجامع روایی شیعه و اهل سنت نیز به آن تأکید فراوان شده است و هدف از زیارت ملجأ شریف امامان معصوم(ع) در اصل نائل شدن به زیارت الهی و ربوبی است و خداوند متعال به آستان و بارگاه زیارتی ائمه هدی(ع) توجه ویژه دارد.

وی با تأکید بر اینکه رفعت معنوی و میزان خلوص دو عنصر اصلی و مهم برای تشرف به ساحت بارگاه زیارتی اهل بیت(ع) است، افزود: بارگاه شریف امامان معصوم(ع) خانه‌ای است که خداوند متعال در رفعت معنوی و ملکوتی آن اذن داده است و مصالح هندسه آن را علم، معرفت، تسبیح الهی و تمهید ربوبی تأمین می‌کند؛ این خانه‌ها را خداوند سبحان با وجود ائمه هدی(ع) جان عرشی بخشیده و لذا بلندی و رفعت زیارتگاه‌ها به منظور دوری از وسوسه‌ها، فریب‌ها و حوص‌های شیطانی است.

وی گفت: مداومت در معنویت، انسان را مأنوس و همنشین با ملائک و فرشتگان می‌کند و اگر انسان از تعلقات در دنیا دل بکشد می‌تواند روی آب راه برود.

استاد حوزه علمیه امام خمینی(ره) شهر بوشهر با بیان اینکه بارگاه و آستان مقدس ائمه هدی(ع) ظرفیتی برای رشد و تعالی انسان است، عنوان کرد: حضرت فاطمه معصومه(س) با هجرت از مدینه به سمت طوس با هدف دفاع از رسالت ولایتمداری و دین‌مداری حضرت ثامن‌الحجج‌(ع) حرکت کرد و مورد استقبال مردم قم قرار گرفت و 17 روز پس رسیدن به شهر قم آسمانی و بهشتی شد.

گفتنی است، در این مراسم که با حضور آیت‌الله صفایی بوشهری، مسئولان استانی، اساتید و طلاب حوزه علمیه امام خمینی(ره) برگزار شد؛ حجت‌الاسلام محسن اسماعیل‌پور به مصیب‌خوانی پرداخت و حاضرین عزاداری کردند.

توزیع کتاب «أنوَارُالولایَة» به مناسبت سالروز وفات بانوی شفیعه قمی 

در پایان این آئین، کتاب «أنوَارُالولایَة»؛ زندگی‌نامه حضرت فاطمه معصومه(س) به مناسبت سالروز وفات بانوی شفیعه قمی در بین حاضرین و علاقه‌مندان توزیع شد.

حامد فکوری

عکاس: محمد عبیدی

captcha