قرآن نقشه راه برای تکامل انسان است
کد خبر: 3773619
تاریخ انتشار : ۲۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۹

قرآن نقشه راه برای تکامل انسان است

گروه فعالیت‌های قرآنی ـ امام جمعه موقت یزد گفت: قرآن کتابی است که همه نظامات تکوین و تشریع در آن آمده و اگر انسان بخواهد سیر تکاملی را طی کند نقشه راه او، قرآن است.

65

به گزارش ایکنا از یزد، حجت‌الاسلام محمدحسن معزالدینی، امام جمعه موقت یزد امروز، 27 آذرماه در آیین افتتاحیه بیست و پنجمین کنگره قرآنی سمپاد قطب یک کشور در یزد اظهار کرد: یکی از معیارهای تشخیص دین حق و روش درست، نگاه آن دین به انسان است.
وی ادامه داد: نگاه اسلام به انسان نگاهی بنیادین و اصولی است و محور را تمام تکالیف انسان قرار داده که در صورتی که طاقت تکلیف داشت انجام دهد و در بعضی موارد تکالیف را برای انسان آسان در نظر گرفته است.
‌معزالدینی افزود: دین اسلام کتاب آسمانی، قرآن کریم را تشبیه به حبل و ریسمان کرده که انسان‌ها با آن مدارج کمال را طی و به معراج انسانیت و کمال برسند.
امام جمعه موقت یزد بیان کرد: قرآن کتابی است که همه نظامات تکوین و تشریع در آن آمده و موجودیت انسان را در همه ابعادش معرفی کرده و اگر انسان بخواهد سیر تکاملی را طی کند نقشه راه او، قرآن است.
وی اظهار کرد: قرآن وسیله‌ای است برای اشرف منازل کرامت و برای وجود عینی و عملی انسان که او را به مدارج عالی سوق داده و به رشد و کمال برساند.
‌معزالدینی بهشت برین را از پاداش تبعیت از قرآن دانست و گفت: ذی‌المقدمه امر تبعیت از قرآن است که آدمی قرآنی و عالمی قرآنی بسازیم و هم انسانی قرآنی و هم جامعه قرآنی شکل گیرد.

رقابت 63 دانش‌آموز در کنگره قرآنی سمپاد
شهناز هاتفی، رئیس اداره استعدادهای درخشان و دانش‌پژوهان جوان استان یزد نیز در این مراسم اظهار کرد: استان یزد افتخار میزبانی بیست و پنجمین کنگره سراسری قرآن کریم ویژه مدارس استعدادهای درخشان، قطب یک کشور را داراست که به مدت دو روز با حضور استان‌های خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، کرمان، هرمزگان و یزد در حال برگزاری است.
هاتفی افزود: این مسابقات صبح امروز آغاز و تا روز چهارشنبه، ۲۸ آذرماه ادامه خواهد داشت که در این دو روز ۶۳ دانش‌آموز که از این تعداد ۲۱ نفر در رشته معارف، ۲۰ نفر رشته حفظ و ۲۲ نفر در رشته قرائت شرکت کرده‌اند، به رقابت با یکدیگر خواهند پرداخت.
رئیس اداره استعدادهای درخشان و دانش پژوهان جوان استان یزد اظهار امیدواری کرد: یزد تمام تلاش خود را برای برگزاری باشکوه مسابقات به کار می بندد تا لحظات خوبی برای مهمانان و دانش آموزان رقم خورد.
یادآور می‌شود، سخنرانی و تلاوت حسن‌آبادی قاری و حافظ روشندل قرآنی، پخش کلیپ شهید حاج حسن دانش قاری بین‌المللی و شهید قرآنی فاجعه منا و... از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.

انتهای پیام

captcha