فراخوان جشنواره ملی «آیات» در چهارمحال و بختیاری اعلام شد
کد خبر: 3773626
تاریخ انتشار : ۲۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۷

فراخوان جشنواره ملی «آیات» در چهارمحال و بختیاری اعلام شد

گروه فعالیت های قرآنی - فراخوان جشنواره ملی «آیات» با هدف تبلور فرهنگ قرآنی و رایحه بهشتی انفاس عترت و فرهنگ سازی و ترویج فرهنگ زندگی دینی با استفاده از ابزار رسانه امروز ۲ شنبه ۲۶ آذر در چهارمحال و بختیاری اعلام شد.

به گزارش ایکنا از چهارمحال و بختیاری به نقل از شبستان، فراخوان جشنواره ملی «آیات» با هدف تبلور فرهنگ قرآنی و رایحه بهشتی انفاس عترت امروز (دوشنبه ۲۶ آذر) در چهارمحال و بختیاری اعلام شد.
جشنواره ملی «آیات» به میزبانی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان غربی و با همکاری اداره کل تبلیغ و ترویج قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به منظور تبلور فرهنگ قرآنی و رایحه بهشتی انفاس عترت و فرهنگ سازی و ترویج فرهنگ زندگی دینی با استفاده از ابزار رسانه برگزار می شود.
علاقه‌مندان به شرکت در این جشنواره می‌توانند آثار خود را تا ۱۵ دی‌ سال جاری به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.
جایگاه پیامبر (صلی الله علیه و آله و سلّم) و عترت از دیدگاه قرآن، امربه‌معروف و نهی از منکر به‌ عنوان وظیفه همگانی از نظر مفاهیم و مصادیق عدالت و ظلم در بیان قرآن و وحدت و همگرایی در قرآن از جمله محورهای جشنواره ملی «آیات» بشمار می‌روند.
آب مایه حیات از منظر قرآن، روش‌های درست خبرگیری و خبررسانی از منظر قرآن، ترویج فرهنگ دفاع مقدس و ایثار و شهادت، مفهوم دروغ، شایعه، افترا و بهتان از دیدگاه قرآن و اقتصاد مقاومتی از دیدگاه قرآن از دیگر محورهای جشنواره ملی «آیات» هستند.
وظایف متقابل مردم و مسئولان از منظر قرآن، سبک زندگی و نهاد خانواده از دیدگاه قرآن، نقش امیدآفرینی در زندگی مردم از دیدگاه قرآن، قرآن و عترت و مدافعان حرم نیز از محورهای جشنواره ملی «آیات» بشمار می‌روند.
رسانه و کانون آگهی و تبلیغاتی از بخش های جشنواره ملی «آیات» اعلام شده است و علاقه‌مندان می‌توانند با ارسال سرمقاله و یادداشت، مقاله، گزارش، عکس خبری، مصاحبه، خبر، تیتر، قصص قرآنی و تخصیص ستون یا صفحه ویژه در بخش رسانه شرکت کنند.
در بخش کانون آگهی و تبلیغاتی نیز علاقه‌مندان می‌توانند اقدام به طراحی پوستر در موضوعات فوق نمایند که بیشتر برگرفته از آموزه‌های قرآنی و عترت است.
خاطرنشان می شود: جشنواره ملی آیات، ۲ بهمن‌ سال جاری در محل خانه مطبوعات استان آذربایجان غربی برگزار می شود و علاقه‌مندان می‌توانند آثار خود را تا ۱۵ دی‌ سال جاری به دبیرخانه جشنواره به آدرس ارومیه، خیابان ارشاد، روبروی بیمارستان امام خمینی(ره)، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ارسال کنند.
پایان پیام

captcha