خدمت به كشور را در اولویت قرار دهیم
کد خبر: 3773667
تاریخ انتشار : ۲۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۵

خدمت به كشور را در اولویت قرار دهیم

گروه اجتماعی ـ معاون وزارت بهداشت تأكید كرد كه باید با مقاومت برابر تمامی سختی‌ها، خدمت به کشور را در اولویت قرار دهیم.

به گزارش ایكنا از فارس، باقر لاریجانی، معاون آموزشی وزیر بهداشت امروز، 27 آذرماه در نشست بررسی راهکارهای ارتقای بسته‌های تحول در آموزش پزشکی در جمع اساتید دانشگاه علوم پزشکی شیراز و کلان منطقه پنج گفت: تمام مأموریت‌هایی که در دانشگاه‌ها داریم رو به پیشرفت و توسعه است.
وی با تأكید بر اینكه استادان در مأموریت‌ها باید کارها و اقدام‌های ملی انجام دهند و مأموریت‌ها باید موجب توسعه کشور شود، گفت: باید با مقاومت برابر تمامی سختی‌ها، خدمت به کشور را در اولویت قرار دهیم.
معاون آموزشی وزیر بهداشت همچنین گفت: دانشگاه علوم پزشکی شیراز در همه زمینه‌های علمی به عنوان یک دانشگاه مادر در حال فعالیت است.
وی با تأکید بر جذب اعتبار مالی خارج از دانشگاه از سوی نیک‌اندیشان و بخش خصوصی از مسئولان آموزشی دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی کلان منطقه پنج خواست تا با استفاده از هزینه خصوصی و غیر دولتی اقدام به توسعه و ارتقای دانشگاه کرده و نهاد اعتباربخشی را در کشور زنده نگه دارند.
لاریجانی با بیان اینکه توسعه بی رویه دانشگاه‌ها در حال ساماندهی است، اضافه کرد: هماهنگی بین منطقه باید توسعه یابد، زیرا ظرفیت‌ها و قابلیت‌های بسیار بالایی در این منطقه وجود دارد و دانشگاه علوم پزشکی شیراز به عنوان یک حوزه فعال در زمینه آموزشی در سراسر کشور است.
معاون آموزشی وزیر بهداشت در بخش دیگری از صحبت‌های خود به موضوع برنامه پزشک خانواده و آموزش پزشکان در این زمینه اشاره کرد که باید به صورت کشوری به آن پرداخته شود.
علی بهادر، رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز با اشاره به بازدید معاون آموزشی وزیر بهداشت از مرکز خیریه آموزشی، پژوهشی و پیوند اعضای بوعلی سینا و بررسی توانمندی‌های این مرکز، گفت: در این بازدید امکانات این مرکز برای ایجاد یک دانشگاه بین‌المللی بازدید و مقرر شد تا ارائه مجوز دانشگاه بین‌المللی بوعلی سینا به دانشگاه علوم پزشکی شیراز در دستور کار قرار گیرد.
وی همچنین در خصوص برگزاری نشست بررسی بسته‌های طرح تحول سلامت در آموزش، ادامه داد: با حضور معاونان آموزشی مسئولان بسته‌های طرح تحول در آموزش دانشکده‌های دانشگاه علوم پزشکی شیراز و کلان منطقه پنج آمایشی کشور شامل استان‌های هرمزگان، بوشهر و کهگیلویه و بویراحمد و دانشگاه‌های علوم پزشکی جهرم، لار، گراش و فسا، روند پیشرفت این بسته‌ها و چالش‌های موجود در این زمینه بررسی شد.
همچنین در این نشست، اعضای هیات رئیسه دانشگاه علوم پزشکی شیراز، اقدامات حوزه‌های تحت مدیریتی خود را در زمینه ارتقای سطح آموزش در دانشگاه مطرح کردند.
انتهای پیام

captcha