افزایش یارانه خرید کتاب طرح «هر شهروند یک کتاب» در سنندج
کد خبر: 3773729
تاریخ انتشار : ۲۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۳

افزایش یارانه خرید کتاب طرح «هر شهروند یک کتاب» در سنندج

گروه فرهنگی- معاون فرهنگی و رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان از افزایش یارانه خرید کتاب طرح «هر شهروند یک کتاب» خبر داد و گفت: در راستای اجرای این طرح، خرید کتاب از کتابفروشی نشر فرهنگ سنندج با تخفیف عرضه می‌شود.

افزایش یارانه خرید کتاب طرح «هر شهروند یک کتاب» در سنندج

عبید رستمی، معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی استان کردستان درگفت وگو با ایکنا از کردستان، اظهار کرد: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان با همکاری سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان و کتابفروشی نشر فرهنگ طرح «هر شهروند یک کتاب» را با هدف توسعه و ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی آغاز کرد.
وی با بیان اینکه طرح «هر شهروند یک کتاب» از ٢١ آذرماه آغاز و به مدت یک هفته ادامه دارد، افزود: در اجرای طرح هر شهروند یک کتاب، یارانه‌ای برای خرید کتاب با تخفیف ٥٠ درصدی به همشهریان سنندجی با سقف خرید یک میلیون ریال عرضه شد.
معاون فرهنگی و رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان اعتبار اولیه این طرح را ٢٠٠ میلیون ریال ذکر و بیان کرد: ١٠٠ میلیون تومان از این اعتبار برای یارانه خرید کتاب در کتابفروشی نشر فرهنگ سنندج و ١٠٠ میلیون ریال دیگر خرید کتاب و توزیع رایگان آن در حواشی شهر و نواحی منفصل شهری سنندج پیش بینی شد.
وی با اشاره به استقبال مردم از این طرح، اعلام کرد: در اولین روز اجرای این طرح با استقبال همشهریان تمام اعتبار یارانه اختصاص یافته برای خرید کتاب و اجرای این طرح هزینه شد.
رستمی گفت: تقاضا برای افزایش یارانه خرید کتاب و استقبال مردمی موجب شد تا با انجام رایزنی‌های با سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان، میزان اعتبار یارانه خرید کتاب اضافه شود.
وی از افزایش یارانه خرید کتاب به میزان ١٠٠ میلیون ریال دیگر خبر داد و افزود: در مبلغ شارژ شده مجدد این یارانه، کتاب با تخفیف ٣٠ درصدی به خریداران عرضه می شود تا تعداد بیشتری از مردم بتوانند از این طرح بهره‌مند شوند.
معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی استان کردستان تأکید کرد: در این طرح با ثبت شماره ملی هر فرد در سامانه خانه کتاب تا سقف یک میلیون ریال می تواند کتاب خریداری کند.
وی یادآور شد: این طرح، بسته تشویقی است برای افرادی که تمایل به کتابخواندن دارند ولی به دلیل مشکلات اقتصادی توان خرید کتاب را ندارند، عرضه شده است.
انتهای پیام

captcha