رئیس جهاددانشگاهی به خراسان‌شمالی سفر می‌کند
کد خبر: 3773732
تاریخ انتشار : ۲۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۶

رئیس جهاددانشگاهی به خراسان‌شمالی سفر می‌کند

گروه اجتماعی- رئیس جهاددانشگاهی خراسان‌شمالی برنامه های سفر دکتر حمیدرضا طیبی، رئیس جهاددانشگاهی کشور و عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی به استان را تشریح کرد.

رئیس جهاددانشگاهی به خراسان شمالی سفر می کند

به گزارش ایکنا از خراسان‌شمالی، دکتر رضا شاهین فر، رئیس جهاددانشگاهی استان در امروز ۲۷ آذرماه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: دکتر طیبی روز پنجشنبه، 29 آذرماه جاری با حضور در شهرستان اسفراین از صنایع این شهرستان بازدید می کند.

وی افزود: بازدید از کارخانه های لوله گستر اسفراین، آذین فورج، قطعه سازی دقیق، کیمیای صبا و فولاد از برنامه های این سفر است و سپس در نشستی با مدیران استان و شهرستان در فرمانداری اسفراین جضور خواهد یافت.

وی ادامه داد: با توجه به ظرفیت بالای جهاددانشگاهی در ایجاد چرخه پژوهش تا صنعت و ده ها پروژه اتمام یافته کاربردی در مراکز این نهاد و همچنین لزوم ایجاد میانبر علمی و دستیابی به نتایج ملموس در حوزه نوآوری و خدمات پژوهشی در استان خراسان شمالی، رئیس جهاددانشگاهی به همراه هیات بلندپایه علمی جهت بررسی و بازدید از صنایع فعال و غیرفعال اسفراین به این شهرستان سفر خواهند کرد.

شاهین فر گفت: هدف این است تصمیماتی در خصوص فرآیند استفاده از ظرفیت های تولید انبوه تحقیقات انجام شده و محصولات به نتیجه رسیده در حد صنعتی و نیمه صنعتی در واحدهای جهاددانشگاهی و تولید انبوه آنها در کارخانجات و صنایع شهرستان اسفراین و همچنین در اختیار گذاشتن این ظرفیت پژوهشی جهت مطالعات مورد نیاز کارخانجات صنعتی استان برای تولید محصولات پژوهشی اولیه در کارگاه های جهاددانشگاهی و همچنین استفاده از ایجاد کارگاه های پایین دستی صنایع موجود در استان بویژه اسفراین اتخاذ شود. 

وی بیان کرد: در این سفر یکی از نکات مورد توجه ظرفیت کم نظیر گیاهان دارویی استان و ارتباط این صنعت با پژوهشگاه گیاهان دارویی جهاددانشگاهی خواهد بود که می تواند به عنوان خوشه صنعتی در سطح شهرستان مورد توجه قرار گیرد.

وی خاطرنشان کرد: در این بازدید دکتر شریفی زاده، معاون هماهنگی جهاددانشگاهی، دکتر رضازاده رئیس پژوهشگاه گیاهان دارویی و دکتر فرهمند، مدیرگروه متالوژی سازمان جهاددانشگاهی تهران و همچنین دکتر قوامی نماینده اسفراین حضور خواهند داشت.

انتهای پیام

captcha