امنيت پايدار در گرو مشاركت مردم است
کد خبر: 3773755
تاریخ انتشار : ۲۷ آذر ۱۳۹۷ - ۲۱:۵۷

امنيت پايدار در گرو مشاركت مردم است

گروه اجتماعی- سرپرست فرمانداری یزد با اشاره به اینکه برقراری امنيت كمترين خواسته مردم است گفت: حفظ نظم و امنيت پايدار در گرو مشاركت مردم است.

امنيت پايدار در گرو مشاركت مردم است

به گزارش ایکنا از یزد، عباس حیدری، سرپرست فرمانداري يزد عصر امروز در نشست بررسي راهكارهاي تأمین امنيت بخش مركزي و لزوم تقويت آن، اولويت نخست مسئولان را برقراري امنيت پايدار برشمرد و اظهار کرد: برقراري امنيت كمترين خواسته مردم روستاهاي بخش مركزي بوده و تحقق اين مهم نيازمند تداوم همكاري همگاني است.
حيدري پراكندگي و حضور اتباع بيگانه را دو چالش پيشروي تأمین امنيت مناطق روستايي يزد عنوان كرد و ادامه داد: مهاجرت گسترده به حاشيه يزد و امكانات كم دولت در اين مناطق سبب شده نيروهاي نظامي با دشواری‌های متعددي براي تأمین امنيت روبرو باشند.
وي بابیان اينكه در همين راستا تعداد گشت‌های شبانه افزوده‌ شده است تصريح کرد: با بهره‌گیری از مشاركت مردمي و همچنين گسترش توان نيروها، امنيت روستاهاي بخش مركزي طي ماه‌های اخير رو به بهبود بوده است.
سرپرست فرمانداری یزد اجراي گشت‌های محله ور در جهت تقويت امنيت را ستودني دانست و افزود: طي ماه‌های آتي و با همكاري و تعامل پایگاه‌های بسيج و نيروي انتظامي اين گشت‌ها در تمامي روستاها گسترش خواهد يافت.
حجت الاسلام سیدمحمد کاظم مدرسی، امام‌ جمعه بخش مركزي یزد نیز در این نشست با تأکید بر اهميت نياز و حفظ امنيت در سطح جامعه گفت: ضروري است نهاد‌های نظامي و انتظامي ضمن زدودن چهره‌های منكر با معترضان به جان و مال مردم منطبق بر قانون برخورد نمايند.
حجت‌الاسلام مدرسي بابیان اينكه اكنون به لطف خدا و همكاري مناسب مردم و مسئولان امنيت پايداري در اين مناطق حكم فرماست افزود: همگان بايد تلاش كنند تا اين امنيت پايدار به احساس امنيت اطمینان‌ بخش تبديل شود.
وي با اشاره به خطرات مترتب فضاي مجازي به‌ ویژه بر جوانان و دانش آموزان اظهار كرد: آموزش و آگاهي بخشي به مردم در مواجه‌ شدن با فضاي مجازي می‌تواند زمينه كاستن از بسياري معضلات را به دنبال داشته باشد.

انتهای پیام

captcha