رشد علمی دانشگاه نیازمند تقویت زیرساخت‌های پژوهشی است
کد خبر: 3773758
تاریخ انتشار : ۲۷ آذر ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۵

رشد علمی دانشگاه نیازمند تقویت زیرساخت‌های پژوهشی است

گروه اجتماعی- معاون پژوهشی دانشگاه کردستان با اشاره به اینکه در راستای رسیدن به رشد علمی چند برنامه در دانشگاه کردستان تدوین شده است، گفت: زمانی ما می‌توانیم تأثیرگذار باشیم که در زمینه پژوهشی زیرساخت‌ها را تقویت کنیم.

رشد علمی دانشگاه نیازمند تقویت زیرساخت‌های پژوهشی است

به گزارش ایکنا از کردستان، حسن بیورانی، معاون پژوهشی دانشگاه کردستان در جمع خبرنگاران رسانه های گروهی استان کردستان که امروز، 27 آذرماه در جمع خبرنگاران رسانه های گروهی استان به عنوان سیاست های پژوهشی دانشگاه کردستان و برنامه های اجرایی در این راستا پرداخت و اظهار کرد: یکی از سیاست های پژوهشی دانشگاه کردستان این است که حصارها را بشکنیم و ارتباط دانشگاه را با بیرون بیشتر کنیم و تأثیرگذاری آن را در جامعه بیشتر کنیم.
وی با اشاره به اینکه در راستای رسیدن به این هدف چند برنامه در دانشگاه کردستان تدوین شده است، افزود: زمانی ما می‌توانیم تأثیرگذار باشیم که در زمینه پژوهشی زیرساخت‌ها را تقویت کنیم.
معاون پژوهشی دانشگاه کردستان بیان کرد: امکانات آزمایشگاهی، تجهیزات کتابخانه‌ای، تشکیل گروه‌های پژوهشی و تقویت ساختار مدیریت پژوهشی از جمله زیرساخت های پژوهشی مورد نیاز برای ارتباط بیشتر دانشگاه با محیط بیرون و انجام تحقیقات علمی در زمینه مشکلات و معضلات جامعه است.
وی سومین محور در امر تقویت بخش پژوهش دانشگاه را کیفی سازی تحقیقات دانست و اعلام کرد: در این راستا از لحاظ کمی مقالات پزوهشی در کشور روند رو به رشدی داشته است که برای کیفی سازی این تحقیقات گام های خوبی برداشته‌ایم.
بیورانی چهارمین محور مورد نیاز برای تقویت بخش پژوهشی دانشگاه ار ارتباط با مراکز کارآفرین و صنعت دانست و گفت: مراکز علمی که بتوانند این امر را بیشتر تسهیل کنند موفق تر خواهند بود.
معاون پژوهش دانشگاه کردستان عنوان کرد: بین‌المللی کردن دانشگاه‌ها یکی دیگر از سیاست‌های پژوهشی است که در این بخش دانشگاه‌های کشور روند خوبی را داشته‌اند.
وی با اعلام اینکه ما باید حضور دانشگاه کردستان را در سطح جهان پررنگ تر کنیم، افزود: این امر با حمایت، تشویق و کیفی کردن کارهای پژوهشی انجام می‌شود.
معاون پژوهش دانشگاه کردستان به فراهم آوردن فرصت‌ مطالعاتی برای پژوهشگران اشاره کرد و افزود: تا پژوهشگران با فرهنگ پژوهش آشنا نباشند قطعا راه‌کارهای پژوهشی پیش‌نخواهد رفت لذا برای ارائه بهتر باید با پژوهشگران خارج از استان و کشور در ارتباط باشیم.
وی به راه‌اندازی مرکز آپا در دانشگاه کردستان گریزی زد و گفت: این مرکز در حوزه امنیت سایبری از لحاظ کارآفرینی و سرویس دهی به ادارات و بانک‌های استان نقش بارزی داشته است.
بیورانی به تأسیس کمیته نشر در دانشگاه کردستان اشاره کرد و ادامه داد: این کمیته در راستای حمایت از کتاب‌های استاندارد راه‌اندازی شده است. تلاش ما در حوزه پژوهش جذب مدیران بر ای خدمت در این عرصه از طریق فراخوان بوده است.
وی با بیان اینکه قریب به ۲ درصد از دانشجویان دانشگاه کردستان خارجی هستند، بیان کرد: پژوهش‌های مشترک صورت گرفته در این مرکز علمی با کشور های دیگر، در سال ۹۶ نسبت به سال ۹۵ صددرصد پیشرفت داشته است.
معاون پژوهشی دانشگاه کردستان از گسترش حوزه پژوهش با برگزاری دوره‌های پسا دکترا در این دانشگاه خبر داد و اعلام کرد: در نظر داریم سالانه ۲۰ نفر را به عنوان پژوهشگر پسادکترا در دانشگاه مشغول به کار کنیم که این امر سطح علمی دانشگاه را در عرصه ملی و بین‌المللی پررنگ‌تر خواهد کرد.
بیورانی در پایان یادآور شد: دانشگاه کردستان ۱۱ نشریه منتشر می‌کند که ۴ نشریه آن طبق اعتبار سنجی‌ها معتبر بوده و از رنکینگ بالایی برخوردار است.
انتهای پیام

captcha