عوامل موفقیت حافظ روشندل یزدی/ حمایت خاص خداوند شامل حالم شد
کد خبر: 3773777
تاریخ انتشار : ۲۸ آذر ۱۳۹۷ - ۰۸:۱۶

عوامل موفقیت حافظ روشندل یزدی/ حمایت خاص خداوند شامل حالم شد

گروه فعالیت‌های قرآنی - روشندل قرآنی با اشاره به پنج عامل موفیقت خود گفت: در یک جا می‌خواستم بینایی داشته باشم، آن هم در مواقعی که بهتر و بیشتر بتوانم به پدر و مادرم نیکی کنم.

پنج عامل موفقیت روشندل حافظ قرآن یزدی

به گزارش ایکنا از یزد، مسعود حسن‌آبادی، حافظ ۲۰ جزء قرآن کریم 27 آذرماه در حاشیه بیست و پنجمین کنگره سراسری قرآن کریم در جمع دانش‌آموزان مدارس سمپاد قطب یک کشور که در یزد در حال برگزاری است، یکی از عوامل موفقیت خود را عنایت و توکل بر خدا می‌داند و اظهار کرد: خداوند می‌فرماید «و من یتوکل علی الله فهو حسبه» و اگر حمایت خاص خداوند نبود موفقیت هم امکان‌پذیر نبود.
وی ادامه داد: قطعاً عنایت الهی شامل حال ما شده که هم‌اکنون در خدمت قرآن هستیم و موفقیت‌های متعددی را کسب کردیم و یا اینکه در مدرسه استعدادهای درخشان مشغول تحصیل و بنده به عنوان فرد نابینا در حال تدریس هستم عنایت الهی شامل حال ما شده و همچنین مستلزم انجام کارهایی از طرف خودمان نیز است که توکل به خدا، نماز اول وقت و تلاوت قرآن از آن جمله است. 
حسن‌آبادی دومین عامل موفقیت را دعای خیر پدر و مادر دانست و افزود: در واقع سعی کرده‌ام اگر توانایی کمک به والدین را ندارم با سربلندی و موفقیت‌های خود به آن‌ها نیکی کنم.
این روشندل قرآنی بیان کرد: در یک جا می‌خواستم بینایی داشته باشم آن هم در مواقعی که بهتر و بیشتر بتوانم به پدر و مادرم نیکی کنم.
حسن‌آبادی ادامه داد: عامل سوم موفقیت، تلاش هرکسی است چرا که در قرآن آمده «لیس للانسان الا ما سعی» و خوشبختانه در این راستا به خیلی از محدودیت‌ها در مسیر رسیدن به دانشگاه با سعی و تلاش غلبه کردم.
این حافظ قرآن با اشاره به اینکه تاکنون سعی کرده‌ام هدفمند پیش بروم بیان کرد: همیشه سعی می‌کنم هدف‌‌های بزرگ را مدنظر داشته باشم مثل کوه‌نوردی که قصد صعود به قله را دارد و به احتمال ۹۰ درصد به قله هدف می‌رسد.
وی ادامه داد: حاج آقا قرائتی جمله معروفی در رابطه بین توکل و تلاش دارند. ایشان در پاسخ برخی از افراد که می‌گویند اگر توکل می‌کنی نیاز به تلاش نیست و اگر تلاش می‌کنی نیاز به توکل نداری این چنین می‌گویند: برای رسیدن برق به اتاق دو کار باید صورت بگیرد یکی از طرف اداره برق و دیگری صاحب‌خانه، یعنی اداره برق باید اتصالات برق را تا درب منزل ما انجام دهند و ما نیز باید سیم‌کشی داخل خانه را آماده کنیم. فرستادن برق لازمه کار سازمان برق است یعنی تا خدا نخواهد و ما نیز تلاش نکنیم اتفاقی نخواهد افتاد.
حسن آبادی ضمن اشاره به اینکه دوستان و همراه خوب آخرین عامل موفقیت هستند و بسیاری از موفقیت‌ها به خاطر حضور آن‌ها و رقابت سالم صورت می‌گیرد افزود: توصیه‌ام به تمام کسانی که مطلب را می‌خوانند این است که در انتخاب دوست واقعاً دقت داشته باشند و ابتدا به خداوند توکل کنند و پس از آن به والدین نیکی کنند چون در آیات متعدد از قرآن پس از امر به عبادت خداوند نیکی به والدین سفارش شده است.

انتهای پیام

captcha