حجاب و عفاف آثار فردی و اجتماعی بسیاری دارد
کد خبر: 3773801
تاریخ انتشار : ۲۸ آذر ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۵
سرپرست تبلیغات اسلامی ابوموسی:

حجاب و عفاف آثار فردی و اجتماعی بسیاری دارد

گروه فرهنگی - سرپرست تبلیغات اسلامی ابوموسی گفت: رعایت حجاب و عفاف آثار فردی و اجتماعی بسیاری برای فرد و اجتماع به ارمغان می‌آورد.

حجاب و عفاف آثار فردی و اجتماعی بسیاری برای فرد و اجتماع دارد

به گزارش ایکنا از هرمزگان به نقل از روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان هرمزگان، حجت الاسلام و المسلمین شیرزاد حسنی سرپرست اداره تبلیغات ابوموسی اظهار کرد: حجاب یک هدیه‌ای الهی است که خداوند به بندگان خود عطا کرده تا در سایه‌ آن، زنان به سعادت حقیقی خود دست پیدا کنند.
سرپرست تبلیغات اسلامی ابوموسی با اشاره به اهمیت نقش حجاب در جامعه اسلامی عنوان کرد: حجاب رکن رکین دین اسلام است و هدیه‌ای است که اسلام به زنان در هر عصری عطا کرده است.
حسنی افزود: یکی از آثار و فواید بسیار حجاب و عفاف در جامعه، استواری نهاد مقدس خانواده، امنیت و آرامش اجتماع و شخصیت زن در جامعه است.
وی بیان کرد: زنان به عنوان نیمی از جامعه می‌توانند نقش تعیین کننده‌ای در حفظ امنیت و آرامش و سلامت جامعه داشته باشند، زیرا آنان علاوه بر بهره مندی از نصف جمعیت جامعه در نیمه دیگر که مردان باشند نیز نقش اساسی دارند.
سرپرست تبلیغات اسلامی شهرستان ابوموسی ابراز کرد: یکی از محکم‌ترین آیات قرآن آیات حجاب است که در آن به صراحت به تمام جزئیات پوشش اشاره شده است و از جمله آیه ۳۰ سوره نور است که خداوند می‌فرماید:‌ ای پیامبر به زنان مومنه بگو از بعضی نگاه‌های غیر مجاز چشم پوشی کنند و دامن‌های خود را حفظ کنند و زینت‌های خود را آشکار نسازند.
حسنی تصریح کرد: حجاب و پوشش تأثیرات شگرفی بر آرامش روح و روان انسان دارد و عامل ایجاد امنیت، سهولت در زندگی، افزودن بر احترام زن می‌شود که هر کدام از این موارد بر آرامش زن می‌افزاید. وی گفت: یکی دیگر از آثار و فواید بسیار حجاب که در سلامت روانی زنان مؤثر است، نقشی است که در پایبندی همسران به پیمان مقدس ازدواج دارد؛ زیرا حجاب و پوشش باعث می‌شود زن از نگاه‌های آلوده مردان هوس باز و گرفتار شدن به دام عشق‌های آزاد محفوظ بماند و به زندگی و خانواده خود وفادارباشد.
حجت الاسلام حسنی افزود: تشکیل نهاد خانواده، مقدس‌ترین پیوند زناشویی است؛ لذا برای ثبات این نهاد، عفت و حجاب خانوادگی مهم‌ترین عامل به شمار می‌آید. وی اظهار کرد: حجاب، عاملی بسیار مهم و تأثیرگذار برای حفظ آرامش و صفا و صمیمیت در زندگی خانوادگی است و حجاب برای این است که زندگی‌ها از هم نگسلد و اساس خانه و خانواده از بین نرود.
سرپرست تبلیغات اسلامی ابوموسی اضافه کرد: بدحجابی علاوه بر این که خود یک ناهنجاری اجتماعی به شمار می‌آید و جامعه را به بی بند و باری می‌کشد، زمینه ساز بسیاری از زشتی‌های اخلاقی است و قبح و زشتی گناه را از بین می‌برد و باعث رواج گناهان دیگر می‌شود.
وی با اشاره به آثار و پیامد‌های رعایت حجاب؛ یادآور شد: رعایت حجاب و عفاف آثار فردی و اجتماعی بسیاری برای فرد و اجتماع به ارمغان می‌آورد که احترام به شخصیت زن، سلامت نسل جدید جامعه، پیشگیری از فساد اخلاقی و حفظ کیان و بنیان خانواده از جمله این آثار است.
حسنی درپایان گفت: حجاب اثرات مختلفی بر زندگی فردی، اجتماعی و خانوادگی ما دارد، از این رو بی توجهی به مسئله‌ی حجاب هرگز به نفع فرد و جامعه نیست.

انتهای پیام

captcha