رهبری حکومت موقت؛ شرط طالبان برای اعلام آتش‌بس
کد خبر: 3773839
تاریخ انتشار : ۲۸ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۲

رهبری حکومت موقت؛ شرط طالبان برای اعلام آتش‌بس

گروه بین‌الملل ــ گروه تروریستی طالبان برای درخواست آمریکا مبنی بر اعلام آتش‌بس شش ماهه در افغانستان، شرط ایجاد حکومت موقت با ریاست این گروه را مطرح کرده است.

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی «آریانانیوز» افغانستان؛ زلمی‌ خلیل‌زاد، نماینده ویژه آمریکا در امور صلح افغانستان طی نشست ابوظبی از نمایندگان گروه تروریستی طالبان خواست تا با دولت افغانستان آتش‌بس شش ماهه اعلام کند و در حکومت جدید افغانستان سهم بگیرد. به نظر می‌رسد که هدف خلیل‌زاد از حکومت جدید، دولت موقت باشد.

با این حال، نمایندگان طالبان آزادی زندانیان این گروه، برداشتن تحریم‌ها و بیرون آوردن نام رهبران طالبان از لیست سیاه سازمان ملل را از آمریکا خواستار شدند؛ آنها تأکید کرده‌اند که فقط با اعلام آتش‌بس یک ماهه با دولت افغانستان موافق هستند.

همچنین طالبان اظهار کرده است در صورت ضمانت عربستان سعودی، امارات متحده عربی و پاکستان در واگذاری دولت آینده افغانستان (حکومت موقت) به فرد منتخب این گروه، آتش‌بس شش ماهه اعلام خواهد کرد.

گفتنی است، نماینده ویژه ایالات متحده آمریکا در امور صلح افغانستان در حضور نمایندگان عربستان سعودی، امارات متحده عربی و پاکستان با نمایندگان سیاسی طالبان در ابوظبی دیدار کرده است. این دیدار امروز نیز ادامه دارد.

گروه طالبان نیز اعلام کرد که محور صحبت‌ با نمایندگان پاکستان، عربستان و امارات متحده در ابوظبی،  درباره خروج نیروهای اشغالگر، جلوگیری از ظلم آمریکا، بازسازی افغانستان و تأمین امنیت این کشور بوده است.

یادآور می‌شود، هیئت مذاکره کننده ارگ ریاست جمهوری افغانستان روز گذشته به ابوظبی اعزام شد تا با نمایندگان طالبان دیدار و گفت‌وگو کند. نمایندگان کشورهای عربستان سعودی، پاکستان، آمریکا و امارات متحده عربی نیز در این دیدارها که طی سه روز برگزار می‌شود، حضور خواهند داشت.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
captcha