واکنش آ‌یت‌الله مکارم شیرازی به سخنان رحیم‌پور ازغدی در مورد حوزه
کد خبر: 3773843
تاریخ انتشار : ۲۸ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۰

واکنش آ‌یت‌الله مکارم شیرازی به سخنان رحیم‌پور ازغدی در مورد حوزه

گروه حوزه‌های علمیه ــ آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی در واکنشی انتقادی به سخنان رحیم‌پور ازغدی تاکید کرد: نماز جمعه و ائمه جمعه فرزندان و تربیت‌یافتگان حوزه هستند و نباید به پایگاهی بر ضد حوزه تبدیل شوند.

واکنش آ‌یت‌الله مکارم شیرازی به سخنان رحیم‌پور ازغدی در مورد حوزهبه گزارش ایکنا، آیت‌الله العظمی مکارم امروز، ۲۸ آذر، در درس خارج خود با بیان اینکه سخنان هفته گذشته سخنران قبل از خطبه نماز جمعه تهران از عجائب روزگار است، گفت: اینکه نماز جمعه‌ای که فرزند حوزه است و همه ائمه جمعه بدون استثناء تربیت‌یافته حوزه هستند به پایگاهی علیه حوزه بدل شود خیلی عجیب است.

وی با طرح این سؤال که آیا نماز جمعه باید پایگاهی بر ضد حوزه شود، تصریح کرد: شما همه چیزتان از حوزه است؛ چگونه می‌شود که شخصی که مخالف حوزه است دعوت شود و حرف‌های دروغ بگوید؛ مرتب سخنان تازه روز و مسائل مستحدثه را می‌گوییم، ولی می‌گویند که حوزه هنوز حرف‌های ۴۰ سال قبل را تکرار می‌کند.

آیت‌الله العظمی مکارم با بیان اینکه در درون نظام هم مخالف حوزه وجود دارد، افزود: البته کسانی که بیرون کشورند کارشان تضعیف حوزه و مرجعیت است، ولی در درون این انتظار را نداریم؛ البته حافظ حوزه امام زمان (عج) است.

این مرجع تقلید به وظائف حوزویان در این برهه زمانی اشاره و تأکید کرد: حوزویان باید دست اتحاد به هم بدهند؛ به مسائل روز و مستحدثه آشنا شوند و به شبهات وهابیت و غیر آن هم مسلط شوند همچنین زی‌طلبگی و حوزوی را در لباس پوشیدن، خانه، مسافرت و ... فراموش نکنند تا بهانه به دست دشمن نیفتد.

وی همچنین در بخش ابتدایی سخنانش با اشاره به روایتی از پیامبر (ص) مبنی بر بدتر بودن دروغ از شراب، گفت: عقل انسان قفلی در برابر زشتی‌ها و بدی‌هاست و شراب موجب زوال عقل است، زیرا حالت شرابخوار حالت جنون است؛ برخی می‌پرسند که آیا اگر کسی شراب بخورد و در این حالت موجب قتل نفس شود آیا قصاص دارد که باید گفت بله، مصداق قتل عمد است.

این مرجع تقلید بیان کرد: طبق روایت پیامبر (ص) دروغ از شراب هم بدتر است، زیرا ابزار بسیاری از کار‌های زشت دروغ است؛ کسانی که اموال مردم را غارت کرده و به نوامیس مردم نظر سوء دارند همه از ابزار دروغ بهره می‌برند.

وی ادامه داد: از وقتی فضا‌های مجازی روی مردم گشوده شد، انواع دروغ‌ها منتشر می‌شود. گاهی دروغ‌هایی علیه ما و دیگران می‌گویند که تکذیب می‌کنیم، ولی باز هم تهمت می‌زنند و دروغ می‌گویند؛ فضای مجازی محیطی برای دروغگویان و تهمت‌زنندگان شده و با همین دروغ و تهمت‌ها آشوب راه می‌اندازند.

آیت‌الله العظمی مکارم اظهار کرد: در روایت بیان شده که حتی شوخی دروغین هم نگویید، لذا اگر مراقب زبان باشیم جلوی بسیاری از انحرافات گرفته می‌شود.

انتهای پیام

 

captcha