تهرانی ها «طعم خوش در کنار هم بودن» را تجربه می‌کنند
کد خبر: 3773882
تاریخ انتشار : ۲۸ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۹

تهرانی ها «طعم خوش در کنار هم بودن» را تجربه می‌کنند

‌گروه جامعه ــ ‌معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران از اجرای ویژه برنامه‌های شب یلدا با عنوان « یلدای مهربانی» با شعار طعم خوش در کنار هم بودن خبر داد.

‌به گزارش ایکنا؛ به نقل از معاونت اجتماعی و امور فرهنگی شهرداری تهران، ولی‌الله شجاع‌پوریان، معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران از اجرای ویژه‌برنامه‌های شب یلدا با عنوان «یلدای مهربانی» با شعار «طعم خوش در کنارهم بودن» خبر داد و افزود: شب یلدا از جشن‌های اصیل ایرانی است و بسیاری از آموزه‌های آن مثل صله رحم، همدلی و صمیمیت و احترام به بزرگان مورد تأکید اسلام هم بوده و شهرداری تهران نیز با رویکرد خانواده محوری نگاه ویژه‌ای به شب یلدا و پاسداشت آن دارد.
‌شجاع‌پوریان تصریح کرد: «یلدا در کنار محرومان» در قالب متل گویی (نوعی شعرخوانی و داستانخوانی)، پرده‌خوانی و نقاشی شاهنامه‌ای، خاطره‌گویی و یادی از گذشته‌ها (یلدا در تهران قدیم)، فال گرفتن و حافظ خوانی، تک نوازی و گروه نوازی ساز‌های ایرانی اجرای موسیقی مقامی، سنتی و فولکور، چیستان گویی و مسابقه اطلاعات عمومی، شعرخوانی و مشاعره، پذیرایی و اهدای بسته شب یلدا از برنامه‌های ویژه شهرداری تهران در شب یلدا است.
معاون شهردار تهران افزود: اجرا‌های هنری در شهر با موضوع شب یلدا در قالب نواختن قطعات موسیقی سنتی همراه با حمل نماد‌های شب یلدا در حداقل هفت نقطه پر تردد شهر به همت اداره کل فرهنگی شهرداری تهران صورت می‌گیرد و بنا داریم در مراکز بهاران، مراکز نگهداری از بی‌سرپرستان، گرم‌خانه‌ها و آسایشگاه‌های سالمندان نیز برنامه‌های متنوعی را اجرا کنیم.
وی با اشاره به برنامه «یلدا در محلات» گفت: بر این اساس معاونت‌های اجتماعی و فرهنگی مناطق ۲۲ گانه به برگزاری جشن‌های یلدا در سطح منطقه توسط کانون‌ها، مؤسسات، تشکل‌های مردم نهاد و دانشجویی کمک می‌کنند.
انتهای پیام
captcha