برنامه‌های تربیتی آموزش و پرورش دیواندره براساس قرآن و عترت است
کد خبر: 3774026
تاریخ انتشار : ۲۸ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۹

برنامه‌های تربیتی آموزش و پرورش دیواندره براساس قرآن و عترت است

گروه فعالیت‌های قرآنی- مدیر آموزش وپرورش شهرستان دیواندره گفت: ما در دستگاه تعلیم و تربیت حرکت تربیتی و آموزشی خود را همواره بر اساس قرآن، عترت و نماز قرار داده‌ایم؛ چون معتقدیم اینان الگوهایی هستند؛ که از به انحراف رفتن ما جلو گیری خواهند کرد.

برنامه‌های تربیتی آموزش و پرورش دیواندره براساس قرآن و عترت است

به گزارش ایکنا از کردستان، ناصح عبدی، مدیر آموزش و پرورش دیواندره امروز، 28 آذرماه در نشست شورای قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش شهرستان اظهار کرد: آموزش و پرورش همواره یکی از دستگاه‌های است؛ که در پروراندن فرهنگ ناب اسلامی پیشرو و پیشقدم بوده است و بدون هیچ چشم داشتی هم تمام توان خود را در این راه بکار گرفته است.
وی با بیان اینکه هدف عالی ما در نظام تعلیم و تربیت پرورش براساس آموزه‌های اسلام است، افزود: ما در دستگاه تعلیم و تربیت حرکت تربیتی و آموزشی خود را همواره بر اساس قرآن، عترت و نماز قرار داده‌ایم؛ چون معتقدیم اینان الگوهایی هستند؛ که از به انحراف رفتن ما جلو گیری خواهند کرد.
عبدی به بخشی از دستاوردها و فعالیت‌های آموزش و پرورش دیواندره در حوزه قرآن، عترت و نماز اشاره کرد و ساماندهی ائمه جماعات مدارس، تجهیز نمازخانه‌های مدارس، ارسال دستور العمل‌ها و شیوه نامه‌های مرتبط، برگزاری مسابقات آموزشگاهی قرآن و نماز، تشکیل کمیته همکاری‌های حوزه و آموزش و پرورش، برگزاری جلسات گفتمان‌های دینی، اطلاع‌رسانی در خصوص طرح حفظ جزء سی قرآن کریم و کسب رتبه‌های برتر در سطح کشور و استان در حوزه قرآن، عترت و نماز به عنوان بخشی از این فعالیت‌ها و دستاوردها برشمرد.
حاج ماموستا مرادی، امام جمعه شهرستان دیواندره هم در سخنانی اظهار کرد: نماز در اسلام از جایگاه و اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و تنها عبادتیست که تعداد بسیاری از آیات و روایات را به خود اختصاص داده و در قرآن، یکی از مهم‌ترین صفات انسان‌های شایسته، اقامه نماز شمرده شده است.
وی با تأکید بر اینکه انسانی که پیوسته به یاد خداست، محبت الهی در قلبش جای می‌گیرد، یادآور شد: در زندگی روزمره نیز چنین است که اگر انسان در تمامی ساعات، شخص خاصی را در خاطر داشته باشد، کم کم محبت او در قلبش حاکم می‌شود. در روایت نیز آمده است: «هر کس خدا را زیاد یاد کند، محبت خدا در قلبش حاکم می‌شود».
انتهای پیام

captcha