لزوم رسیدگی جدی به شرایط ماشین‌سازی اراک
کد خبر: 3774067
تاریخ انتشار : ۲۸ آذر ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۱

لزوم رسیدگی جدی به شرایط ماشین‌سازی اراک

گروه سیاست و اقتصاد - معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار مرکزی گفت: هپکو فعلا از حالت بحرانی خارج شده است و مشکلات همچنان به قوت خود باقی است تا این شرکت به روزهای طلایی خود در سال‌های 85 و 86 بازگردد. ماشین‌سازی یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های ماست و بنده فکر می‌کنم شرایط این شرکت ویژه است که باید به آن رسیدگی شود.

لزوم رسیدگی جدی به شرایط ماشین‌سازی اراک

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، سعید فرخی، معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار مرکزی و سرپرست معاونت سیاسی امنیتی استانداری مرکزی، امروز، 28 آذر در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان که در سالن جلسات اداره کل دادگستری برگزار شد از پیگیری‌های مجدانه دادگستری استان در حوزه تولید، حل و فصل مشکلات اقتصادی و رفع مشکلات واحدهای تولیدی استان تقدیر کرد و گفت: در راستای رفع مشکلات اقتصادی هماهنگی‌های خوبی انجام شده است.
وی تصریح کرد: در حال‌حاضر شرایطی وجود دارد که باید از همه ظرفیت‌های موجود برای حل و فصل مسائل اقتصادی کشور استفاده کنیم. شرایط امروز شرایط عادی نیست و همه به این امر اشراف هستیم و خوشبختانه در استان در این شرایط خاص تصمیمات خوبی اجرایی شده است.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار مرکزی ادامه داد: هپکو فعلا از حالت بحرانی خارج شده است و مشکلات همچنان به قوت خود باقی است تا این شرکت به روزهای طلایی خود در سال‌های 85 و 86 بازگردد. باید برای رسیدن به نتیجه مطلوب تلاش کرد و فاصله ایجاد شده را از بین برد.
وی برلزوم رعایت شرح وظیفه اعضا تأکید کرد و افزود: بحث‌های مدیریتی و اقناع فکری کارگران باید انجام شود و ما هم تذکرات لازم را خواهیم داد تا بتوانیم شرایط هپکو را با همه یکدیگر از این وضعیت خارج کنیم. ماشین‌سازی یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های ماست و بنده فکر می‌کنم شرایط این شرکت ویژه است که باید به آن رسیدگی شود.
فرخی بر اجرای مفاد و قانونی بودن مصوبات کارگروه تسهیل تأکید کرد و افزود: برنامه‌های این کارگروه تاکنون راهگشا بوده و از این به بعد هم راهگشا خواهد بود.
این مقام مسئول تأکید کرد: اجرای مصوبات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید ظرفیت بسیار مهمی است، دادستان کل کشور نیز بر اجرای این مصوبات نیز تأکید دارد، در شرایط فعلی باید هماهنگی و اطلاع از اقدامات دستگاه‌های اجرایی مرتبط را داشته باشیم تا بر همین اساس بین بدنه دادگستری و دستگاه‌های اجرایی تعامل و هماهنگی شکل گیرد، باید سعی شود خلأهای موجود را رصد و در کارگروه‌های مختلف مورد بررسی قرار دهیم تا مصوبات دقیق اجرایی شود.
سرپرست معاونت سیاسی امنیتی استاندار مرکزی گفت: باید از نظر دادگستری در مورد برخی پرونده‌ها آگاه باشیم، طرحی آماده شده است تا نمایندگان ثابت و تام‌الاختیار دادگستری و دادستانی در کارگروه‌ها حضور یابند تا هماهنگی لازم بین بدنه دادگستری و بدنه اجرایی استان شکل گیرد قطعا این امر کمک می‌کند که تصمیمات با اطلاع از همه جوانب کار و موضوعات انجام شود تا بتوانیم تا حد زیادی شرایط فعلی را مدیریت کنیم. تبادل اطلاع به اخذ تصمیم‌گیری‌های مهم‌تر و کاربردی‌‌تر کمک می‌کند.
به گزارش ایکنا؛ غلامرضا ملک‌محمدی، دبیر کمیته ستاد مقاومتی استان مرکزی و معاون قضایی و برنامه‌ریزی دادگستری کل استان مرکزی نیز در ادامه جلسه به تشریح تصمیم‌های جلسات قبل و بررسی مشکلات پرداخت و گفت: یکی از بحث‌های جلسه قبل در مورد وضعیت شرکت‌های پایین استان بود که با دستور صریح استاندار کارگروهی جهت قیمت‌گذاری و نحوه عرضه و فروش به واحد مصرف‌کننده تعیین شد. این کارگروه تشکیل شده و همه همت کردند و مشکلات حل شد و برحسب مورد‌نیاز موانع را برطرف کردیم.
وی ادامه داد: تصمیم دیگر در مورد 30 واحد تولیدی خیرآباد بود که آنان چندین سال درگیر اسناد مالکیت بودند که با برگزاری جلسات با حضور اعضا در نهایت تصمیم به تشکیل کارگروه برای تعیین وضعیت این واحدها و معرفی آنان به راه و شهرسازی جهت تنظیم اسناد گرفته شده است.
ملک‌محمدی بیان کرد: وضعیت بانک‌ها در مورد بند واو تبصره 16 قانون بودجه بود که واحدهایی که برای تسویه مطالبات آمادگی دارند اقدام کرده و بانک‌ها بدون اینکه جریمه مربوطه را تا پایان شهریور‌ماه دریافت کنند با دریافت اصل و سود جریمه را ببخشند و تعدادی از بانک‌ها مطابق دستورالعمل و شیوه‌نامه عمل کردند.
وی بیان کرد: مشکلات بیمه و مالیات واحدهای تولیدی و بنگاه‌ها کارگروه‌هایی در سازمان تأمین اجتماعی و سازمان امور مالیاتی تشکیل شود که انجام شده است. وضعیت فعلی بانک‌ها به گونه‌ای است که خود را با شرایط فعلی تطبیق ندادند، گاه شرکت‌ها با چندین نفر نیروی کار تعطیل شده است که وضعیت آنان باید بررسی شود.
به گزارش ایکنا؛ جمشيد زند، رئیس اتاق اصناف استان مرکزی در ادامه نشست گفت: متأسفانه علی‌رغم اینکه قیمت دلار کاهش داشته است اما هیچ قیمتی شکسته نشده است، واقعیت این است که امروز کسبه به عنوان سفره‌چین مردم و ویترین دولت مورد اتهام قرار می‌گیرند. کسبه خریدهای قبلی خود را از شرکت‌هایی با قیمت‌های زیاد خریدند و نظارت بر بخش صنعت و قیمت‌گذاری در تولید بسیار پایین است و باید در این بخش اقدامات لازم صورت گیرد. کاهش دلار هیچ تأثیری بر سبد خرید خانواده‌ها نداشته است.
وی ادامه داد: در زمان افزایش قیمت دلار به کسبه مراجعه می‌کردیم و دلیل افزایش قیمت‌ها را جویا می‌شدیم اعلام می‌کردند انبارها خالی است و باید به قیمت روز خریداری کنیم. حال که دلار کاهش یافته خریدها از قبل بوده است، تیم مشترکی با حضور بنده و دیگر اعضا در فروشگاه‌ها حضور داشته باشند. متوجه می‌شویم هیچ تغییری در فروش یک ماه قبل با امروز وجود ندارد، تعداد بازرسان را چندین برابر کردم تا مشکلات را حل کنیم لذا می‌طلبد که به ما کمک دهید. همچنین برای شب یلدا اگر دستگاه‌ها چندین ماشین در اختیار اصناف قرار دهند بازار را کنترل می‌کنیم.
انتهای پیام

captcha