پایش دقیق پیشرفت جهادی نظام؛ وظیفه علمی دانشجویان و حوزویان
کد خبر: 3774208
تاریخ انتشار : ۲۹ آذر ۱۳۹۷ - ۲۲:۲۹
سعید جلیلی بیان کرد:

پایش دقیق پیشرفت جهادی نظام؛ وظیفه علمی دانشجویان و حوزویان

کانون خبرنگاران نبأ ــ استاد دانشگاه امام صادق(ع) گفت: وظیفه علمی دانشجویان و حوزویان این است که پیشرفت های عمرانی، ظرفیت‌ها و حرکت‌های جهادی را برای نشر در رسانه‌ها به منظور اطلاع‌رسانی بین مردم جامعه و به ویژه نسل جوان رصد و پایش دقیق کنند.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نباء؛ همایش دانشجویی با موضوع «دستاوردهای انقلاب اسلامی در آستانه چهل سالگی» شامگاه چهارشنبه، 28 آذر با سخنرانی سعید جلیلی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی در سالن اجتماعات دانشگاه پردیس فرهنگیان علامه طباطبایی(ره) استان بوشهر برگزار شد.

نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی در این همایش دانشجویی با ابراز اینکه کشور ما در این چند دهه گذشته و به خصوص دوران حکومت ظالمانه و مستبد پهلوی شادکامی و ناکامیهایی را داشته است، اظهار کرد: شعار عدالت و آزادی به عنوان آرمانی مهم است که مردم کشورمان در دوران رژیم دیکتاتوری پهلوی که یک رژیم مستبد بود که به خاطر تحقق این دو شعار آرمانی انقلاب کردند.

حماسه هوشمندانه شهید دلواری با شعار استقلال خواهی در خطه جنوب ایران

وی با اشاره به اینکه سردار شهید رئیسعلی دلواری با شعار استقلال خواهی در مقابل استعمار انگلیس دست به حماسه‌ای هوشمندانه در خطه جنوب ایران زد، افزود: این تجربه تاریخی که توسط شهید رئیسعلی دلواری رقم خورد، برگرفته از قیام حسینی بود که با هم رزمان دشتی، لاری و دشتستانی از تمامیت یک کشور دفاع کرد و در ادامه این شعار آرمانی حماسه دلیران تنگستان و الگوی ایستادگی و مقاومت نیز شعار ملت ایران شد و با شعار استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی این انقلاب با رهبریت امام خمینی(ره) به پیروزی و هویت اصلی خود رسید.

دشمن ستیزی و استقلال طلبی مایه پیروزی و پیشرفت انقلاب اسلامی ایران شد

جلیلی عنوان کرد: از هوشمندی های امام روح الله، معمار کبیر انقلاب این بود که روحیه دشمن ستیزی، استقلال طلبی و استکبارستیزی موجب شکست دشمن و همین روحیه مایه پیروزی و پیشرفت انقلاب اسلامی در تمامی صحنه ها شد.

شکست ساختارهای شیطانی با حرکت توحیدی و نگاه قرآنی

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه هر حرکت توحیدی که در جهان راه بیفتد تمامی ساختارهای شیطانی را شکست می‌دهد و این یک نگاه قرآنی است، گفت: استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی یک منظومه جاودانه بود.

ایجاد فضای پیوستگی و وابستگی هدف سند خودپسندانه برجام است

نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی با عنوان اینکه کشور ما در کانون ناامنی به امنیت پایدار دست یافته است، تصریح کرد: بیش از 100 بند سند برجام با هدف گذشتن از حق طلبی و مطالبه‌های به حق حقوق بشری است و اروپا فضای برجام را با این بندهای خودپسندانه به یک فضای پیوستگی، وابستگی و بن بست کشید و لذا در تاریخ همیشه روحیه استکباری جهان غرب ظلم به مظلوم بوده است.

راه‌اندازی بازار ناامیدی و شایعه محصول رسانه‌های دشمن است

جلیلی با تاکید بر اینکه که باید تمام سازوکارها توسط نهادها و تشکل‌های مدنی کشور به منظور دانش افزایی و بصیرت افزایی مردم جامعه فعال تر و پویاتر از گذشته با حفظ وحدت کلمه ایفای نقش کنند، اظهار کرد: هدف  دشمن  از راه‌اندازی فضای مجازی و شبکه‌های رسانه‌ای برای فراغت مردم جامعه ما نیست بلکه آنها به دنبال این هستند که موفقیت ها و پیشرفتهای 40 ساله انقلاب اسلامی را که رتبه 1 تا 10 جهانی و یا در رتبه 10 تا 20 قرار گرفته است را در رسانه‌های خود سانسور کنند و روحیه ناامیدی را از طریق جنگ نرم رسانه‌ای در قالب شایعه و ناکارآمدی نظام به مردم ایران تزریق کنند و یا بعضا ظرفیت‌های بزرگی که بعد از پیروزی انقلاب در کشور ما شکل گرفته و ایجاد شده است که با شاخصه‌های جهانی برابری می‌کند را در بازار رسانه‌ای خود معکوس نشان دهند.

پایش دقیق پیشرفت جهادی نظام وظیفه علمی دانشجویان و حوزویان است

وی ترانزیت، صادرات کالاهای ایرانی، نیروی جوانی، اقتصاد دریایی و معادن را یکی از ظرفیت‌ها و فرصت‌های کشور برشمرد و اضافه کرد: وظیفه علمی دانشجویان دانشگاهی و حوزویان این است که پیشرفتهای عمرانی، ظرفیت‌ها و حرکت‌های جهادی را برای نشر در رسانه‌های رسمی کشور و به منظور اطلاع‌رسانی در بین مردم جامعه و به ویژه نسل جوان رصد و پایش دقیق کنند.

روشنگری و آگاه‌سازی یکی از وظایف فراگیر مسئولان سه قوه نظام است

استاد دانشگاه امام صادق(ع) با بیان اینکه احساس مسئولیت مردم در صحنه‌های انقلابی یکی از عوامل موفقیت کشور ما در تاریخ 40 ساله انقلاب اسلامی بوده است، عنوان کرد: جمهوریت به معنای اراده عمومی به سوی فضائل و تمامی مسائل را با مردم نظرخواهی و اطلاع‌رسانی روشنگرانه کردن است و در این رابطه روشنگری و آگاه‌سازی یکی از وظایف ولایتمدارانه و مدبرانه مسئولان سه قوه نظام است و یک وظیفه فراگیر است که نیازمند بسیج جمعی است.

کشورهای استکباری و صهیونیستی "لَكُمَا عَدُوٌّ مُبِينٌ" هستند

نویسنده کتاب «و این شدنی است» در پایان با بیان اینکه سقوط اخلاقی دستاورد ذات دشمن است، گفت: کشورهای استکباری و صهیونیستی لَكُمَا عَدُوٌّ مُبِينٌ هستند، مسلماً و محققاً پروردگار سبحان ما را بر اساس آگاهی آفرید و به انسانها در زمین توان و قدرت داد که "تَشْكُرُونَ"، "اسْجُدُوا"  از گام‌هاى وسوسه‌انگيز شيطان پيروى نكنيد.

حامد فکوری

انتهای پیام 

captcha