مسئولان در مورد انتقال آب تصمیمات عجولانه و غیرمدبرانه نگیرند
کد خبر: 3774346
تاریخ انتشار : ۳۰ آذر ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۴
حجت‌الاسلام نکونام:

مسئولان در مورد انتقال آب تصمیمات عجولانه و غیرمدبرانه نگیرند

گروه سیاسی - امام جمعه شهرکرد بر تصمیم‌گیری بر اساس واقعیات در مورد مشکلات انتقال آب بین استان‌ها تاکید کرد و گفت: از مسئولان کشور انتظار می‌رود با تصمیمات عجولانه و غیرمدبرانه بر مشکلات کشور نیفزایند.

به گزارش ایکنا از چهارمحال و بختیاری، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدعلی نکونام، امام جمعه شهرکرد، ظهر امروز 30 آذر در خطبه‌های نماز جمعه شهرکرد که با حضور عموم مردم در مصلای بزرگ امام خمینی(ره) شهرکرد برگزار شد، با اشاره به حضور و اجتماع جمعی از مردم اطراف استان در نماز جمعه و اعتراض به تونل غیرقانونی گلاب، اظهار کرد: از مردمی که برای بیان مشکلات خود به این پایگاه دینی و اسلامی آمدند تشکر می‌کنم، زیرا باید مشکلات توسط پایگاه‌های دینی و اخلاقی رفع و رجوع شود.
وی افزود: باید زمینه‌ای فراهم شود تا دشمن از این اجتماعات سوءاستفاده نکند زیرا مردم انقلابی استان خواهان رفع مشکلات خود هستند، مسئولان هم به جای نگرانی‌، مشوق مردم باشند.
حجت‌الاسلام نکونام با اشاره به اینکه مسئولان به درد و دل مردم و خواسته‌های آن‌ها توجه کنند، تصریح کرد: مردم دولتمردان را انتخاب کردند تا به آن‌ها خدمت کنند و رافع مشکلات مردم باشند نه اینکه بر مشکلات آن‌ها بیفزایند گرچه کارهای قابل قبولی انجام شده است.
نماینده ولی فقیه در استان گفت: انتظار می‌رود مشکلات پخته‌تر برطرف شوند و به خواسته مردم با تدبیر و درایت توجه شود. انتظار می‌رود در خصوص آب، بر اساس واقعیات تصمیم‌گیری‌ها صورت گیرد.
وی بیان کرد: مسئولان می‌خواهند با تونل غیرقانونی احداث شده گلاب، به ۱۴ شهر آب را منتقل کنند، کف زاینده‌رود آب جاری کنند، ولی با کدام آب می‌خواهند این کارها را انجام دهند، آیا آمار دقیقی از آب پشت سد زاینده‌رود دارید؟ چرا واقع‌گرایانه بیان نمی‌شود؟
امام جمعه شهرکرد با اشاره به اینکه تونل غیرقانونی گلاب در حوزه اصفهان واقع شده است، تصریح کرد: انتقال آب از این تونل حداقل دو ضایعه بزرگ را در بردارد، یکی خشک شدن مزارع و باغات شهرستان‌های بن و سامان و آسیب جدی به زندگی اکثریت مردم در حاشیه زاینده‌رود و انتقال آب از این تونل علاوه بر خشک شدن چهارمحال و بختیاری ممکن است به دلیل نبود آب، منجر به مرگ ابدی زاینده‌رود شود.
وی با اشاره به معترض بودن استان‌های خوزستان و کهگیلویه و بویراحمد، تاکید کرد: از نمایندگان سه استان چهارمحال و بختیاری، خوزستان و کهگیلویه و بویراحمد که به ریاست جمهوری نامه‌ نوشتند تقاضا می‌شود بر خواسته به حق خود ایستادگی کنند چرا که در آینده با مشکل مواجه خواهند شد، بنابراین از مسئولان انتظار می‌رود با تصمیمات عجولانه و غیرمدبرانه بر مشکلات کشور نیفزایند.
حجت‌الاسلام نکونام ادامه داد: ممکن است چنین اقدامات مشکل ‌آفرین تبعاتی در پی داشته باشند.
وی گفت: در تمام نقاط استان با مشکل آب مواجه‌ایم و بارها به مسئولان مشکلات و تبعاتی که استان را تهدید می‌کند بیان شد ولی متأسفانه تاکنون گوش شنوایی نبوده است.
امام جمعه شهرکرد تصریح کرد: مسئولان باید تصمیم‌گیری کنند گرچه رهبری از این کارها مطلع هستند و نامه‌ای به دفتر رهبری فرستاده شد که تقریبا تمامی مشکلات آبی استان بیان شد.
وی گفت: در این نامه چنین بیان شده که آب شرب بسیاری از روستاهای استان با تانکر انجام می‌شود، روستاهای اطراف زاینده‌رود تنها هر سه شبانه‌روز به مدت سه ساعت، آب در لوله‌ها جریان دارد، طرح مصوب بن- بروجن که رئیس جمهور قول دادند تا سال ۹۷ به بهره‌برداری برسد روی زمین مانده است، آب نیروو آب منطقه‌ای استان همجوار با رفتار نادرست خود موجب تحریک مردم می‌شوند و تصمیم گرفتند زمین‌های مردم استان را به نام آب منطقه‌ای استان همجوار زده و ثبت کنند تا دست مردم استان و بختیاری‌ها را از منافع خود محروم کنند.
حجت‌الاسلام نکونام ادامه داد: آب منطقه‌ای استان همجوار بدون مجوز ویلاهای متعددی را در اطراف سد کوهرنگ ساخته و حکم قطعی برای تخریب آن‌ها صادر شده ولی جلوی اجرای حکم را گرفته است، مردم این استان به دلیل اینکه حامیان مقتدر کشوری ندارند در مظلومیت قرار گرفته‌اند و حقوق آن‌ها پایمال می‌شود.
وی گفت: حدود ۹۰ درصد از آب سد زاینده‌رود به سمت اصفهان سرازیر می‌شود و به درستی منابع آب مدیریت نمی‌شود و مردم این استان کمتر از میزان تخصیصی از آب سد زاینده‌رود استفاده می‌کنند که این امر موجب شده باغات حاشیه زاینده‌رود خشک شود و برخی باغات برای زنده ماندن با تانکر آب‌رسانی شوند، چون صدای استان با جنجال نیست و مردم آن نجابت به خرج می‌دهند شنیده نمی‌شود.
امام جمعه شهرکرد افزود: با استعفای چندین نماینده کار غیرقانونی چند ساله قانونی می‌شود و مسئول کشوری برای این امر اعتبار در نظر می‌گیرد.
وی گفت: اینها تنها بخشی از دردهای مردم استان همراه با نظام و انقلاب است، مردمی که مشکلات معیشتی بسیاری دارند، بختیاری‌ها از مهر و محبت لبریزند و از فرهنگ ولایی بالایی برخوردار هستند.
حجت‌الاسلام نکونام بیان کرد: انصاف نیست این مردم مورد بی‌مهری قرار گیرند و از آب و خاک خود محروم شوند.
وی به مردم استان توصیه کرد: هوشیاری خود را حفظ کرده و به سوءاستفاده کنندگان میدان ندهند، زیرا تنها راه آبادانی استان وحدت است. مشکلاتی که از سوی مردم مطرح می‌شود به گوش مسئولان رسیده می‌شود تا شاهد چنین مسائلی در استان نباشیم.

انتهای پیام

captcha